Shiayan Logo
» سید حسن نصرالله: انفجارهای تروریستی میان ما و حسین علیه السلام جدایی نمی‌اندازد
سه‌شنبه 04 نوامبر 2014
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 3,20
امتیار شما به این مطلب:

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز عاشورای حسینی که هزاران عزادار لبنانی آن را در ورزشگاه «الرایه» در جنوب بیروت پایتخت لبنان دنبال می‌کردند، تاکید کرد که انفجارهای تروریستی و تهدیدها میان مردم و امام حسین علیه‌السلام جدایی نمی‌اندازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از فارس، مراسم عزاداری روز عاشورا در جنوب بیروت در ورزشگاه «الرایه» با حضور هزاران لبنانی برگزار شد. این مراسم به صورت زنده از شبکه‌ المنار لبنان پخش شد سید حسن نصرالله از طریق ویدئو کنفرانس در آن سخنرانی کرد.Вехи

دبیر کل حزب‌الله لبنان در آغاز این مراسم، عاشورای حسینی را به صاحب عصر (عج)، رهبر انقلاب اسلامی و مردم عزادار تسلیت گفت و از حضور مردم در مراسم‌های عزاداری تقدیر کرد.

سید حسن‌ نصرالله با بیان اینکه «حسین علیه‌السلام هنوز زنده است»، اعلام کرد که «گویی امام حسین دیروز شهید شده است.. همه این احساس مصیبت برای امامی است که قبل از نزدیک به ۱۴۰۰ سال پیش شهید شده است اما اما حسین زنده است و ما را به سوی جبهه نبرد دعوت می‌کند. سخنان امام تاثیرگذار باقی مانده است.. همه مصیبت‌ها و جانفشانی‌ها در مقابل مصیبت امام و جانفشانی او کوچک به نظر می‌رسد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی به چند نکته مهم از جمله حضور تکفیری‌ها و انفجارها و تهدیدهای تروریستی در منطقه و مسئله قدس و خطرهای حقیقی که مسجدالاقصی را تهدید می‌کند پرداخت.

شهرهای مختلف لبنان از صبح سه‌شنبه شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف عزاداری بود. مردم در جنوب بیروت به سنت هر ساله پس از مقتل‌خوانی، در راهپیمایی روز عاشورا شرکت کردند.

مراسم راهپیمایی و عزاداری در شهر بعلبک و در صیدا نیز در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. نیروهای امنیتی و ارتش لبنان، تمام ورودی‌ها و راه‌های منتهی به ضاحیه جنوبی بیروت را از شب گذشته مسدود کردند.

شب گذشته نیز در شب عاشورا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان شخصا در مراسم عزاداری مجتمع سید‌الشهداء حضور یافت و درباره مسائل سیاسی و مذهبی سخنرانی کرد (جزئیات بیشتر). سید حسن نصرالله تاکید کرد که درگیری‌های موجود در منطقه سیاسی است و نه مذهبی و جنگ در منطقه جنگ شیعه با سنی‌ها نیست بلکه جنگ با سلطه‌جویی آمریکا، دشمن اسرائیلی و تکفیری‌هاست.

منبع: فارس

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.