Shiayan Logo
» جزئیات جدید از دیدار ۲/۵ساعته سیدحسن نصرالله
یکشنبه 23 نوامبر 2014
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 2,50
امتیار شما به این مطلب:

آیت الله نجفی در دیدار ۲/۵ساعته با سیدحسن نصرالله: درگیری‌های امروز سوریه و لبنان و عراق نتیجه سوء استفاده سیاسی از مذهب است. دفاع از مقدسات در این کشورها واجب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، هفته گذشته، عیادت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از حضرت آیت الله بشیرنجفی از مراجع تقلید نجف که برای امور درمانی به لبنان سفر کرده است، در صدر اخبار بسیاری از رسانه ها قرار گرفت.

شیخ علی النجفی فرزند آیت الله نجفی در مصاحبه با پایگاه لبنانی العهد ضمن اشاره به مدت این دیدار، جزئیات جدید از محتوای آن ارائه داد و گفت: این دیدار که برای اطمینان از سلامتی آیت الله نجفی بود دو ساعت و نیم طول کشید. طرفین در این دیدار درباره اوضاع مسلمانان منطقه و جهان و عراق و لبنان و همچنین گروه تکفیری داعش و خطر این گروه برای اسلام و منطقه سخن گفتند و بر ضرورت مبارزه با این گروه در زمینه های مختلف تاکید کردند.

nasrollah-najafi

شیخ علی النجفی افزود: آیت الله نجفی و سید حسن نصرالله در این ملاقات بر ضرورت تقویت ساختار داخلی ملی ارائه الگوی رفتاری مناسب در برخورد با دیگران تاکید کردند تا رفتار ما آن گونه باشد که خداوند و پیامبر از ما انتظار دارند.

فرزند آیت الله نجفی همچنین از تلاش و پیگیری دبیر کل حزب الله لبنان در مورد وضعیت درمانی آیت الله نجفی تقدیر و تشکر کرد.

آیت الله نجفی در این سفر مراقد علمای جنوب لبنان را زیارت کرد. فرزند ایشان میگوید سبب بازدید ایشان از جنوب لبنان زیارت قبور علمای جبل عامل و برکات این منطقه است که خون و میراث علمای آن در تاریخ اسلام تاثیرگذار بوده است.

شیخ علی نجفی افزود: این بازدید برای تکریم و بزرگداشت جبل عامل و علما و هالی آن بود و حضرت آیت الله دوست داشت از تمام روستاهای جنوب بازدید کند و با تک تک اهالی این منطقه مصافحه کند و مراقد انبیا و اولیا و علمای جنوب لبنان و بقاع را زیارت کند اما وضعیت جسمانی ایشان اجازه نداد.

سوء استفاده سیاسی از مذهب در سوریه و عراق و لبنان

شیخ علی نجفی درباره اوضاع منطقه نیز گفت: آیت الله نجفی بر این باورند که درگیری های امروز سوریه و لبنان و عراق نتیجه سوء استفاده سیاسی از مذهب است چون دشمنان ما می خواهند از مذهب در جهت اهداف سیاسی خود سوء استفاده کنند و گردن مؤمنان را به شمشیر گروه های طاغوت و سرکش بپسرند و از این رو مؤمنان هم چاره ای جز دفاع از خود و مال و ناموس و مقدسات خود در برابر دشمنان اسلام ندارند و از این رو ایشان فتوای صریح دارند که دفاع از این مقدسات واجب است.

وی ادامه داد:همچنین آیت الله بشیر النجفی از مراجع تقلید شیعیان عراق از تمام مردم و طوایف مختلف لبنان خواستند برای بیرون راندن اشغالگران حاضر در مرزهای لبنان متحد شوند. ایشان ضمن تاکید بر وجوب دفاع از مؤمنان و مقدسات افزودند که هرکس در این راه کشته شود شهید است و آمرزیده میشود. ایشان ضمن قدردانی و تجلیل از مجاهدان مقاومت لبنان گفتند که خون شهید نزد من از تمام منظومه شمسی با ارزش تر است و افزود: کاش من نیز همراه جوانانی بودم که در جبهه ها از مقدسات و شرافت و میهن اسلامی در برابر دشمنان خدا و پیامبر دفاع می کنند و کاش من نیز با آنها به دشمنان گلوله شلیک می کردم. فرزند آیت الله بسیر نجفی در پایان خاطر نشان کرد: ایشان همچنین از توجه و پیگیری مؤمنان لبنان در مورد سلامتی خویش تشکر کردند.

منبع: حوزه

 

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.