Shiayan Logo
» بزرگ‌ترین گرفتاری امروز دنیای اسلام غفلت از خباثت دشمنان است
سه‌شنبه 03 ژوئن 2014
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 3,00
امتیار شما به این مطلب:

امروز سیاست دشمنان اسلام به راه انداختن جنگ‌های داخلیِ نیابتی و برادرکشی در جوامع اسلامی است اما متأسفانه برخی در امت اسلامی متوجه این سیاست شوم نیستند و حاضرند برای مقابله با برادران مسلمان خود دست به دست شیطان بدهند و حتی با رژیم صهیونیستی همکاری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، در سالروز ولادت با سعادت حضرت زین‌العابدین امام سجاد علیه‌السلام، فضای حسینیه امام خمینی رحمه‌الله آکنده از عطر دل انگیز آیات روح بخش کلام الله مجید شد و اساتید، قاریان و حافظان برترِ سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، محفل نورانی انس با قرآن را در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر پا کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، هدف نهایی از حفظ و تلاوت قرآن را «فهم و عمل» به آن و «انس با کلام الهی» خواندند و با بیان اینکه «هدایت الهی» و «فهم معیارهای اساسی قرآن در مسائل حساسی نظیر شناخت دشمن» در گروی انس با قرآن کریم است، خاطرنشان کردند: انس با قرآن و تدبر و تعمق در معانی و مفاهیم آن، عزت وعده داده شده از سوی خدای متعال را برای امت اسلامی به ارمغان خواهد آورد.

آیت الله سید علی حسینی خامنه ای

رهبر انقلاب، اقبال گسترده و گرایش نوجوانان و جوانان به قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برشمردند و افزودند: انس با قرآن، جامعه را به عمل به تعالیم حیات بخش آن نزدیک می کند که هدف برتر و نهایی از حفظ و تلاوت قرآن نیز همین است.

ایشان، همچنین انس با قرآن کریم را نشانه آماده بودن قلب انسان برای دریافت هدایت الهی خواندند و گفتند: امروز بزرگترین گرفتاری دنیای اسلام، فاصله گرفتن از معارف قرآنی و در نتیجه، غفلت از توطئه ها و خباثت دشمنان اسلام است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، راه جبران این کمبود اساسی در دنیای اسلام را فهم دقیق معیارهای قرآنی دانستند و خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام بعد از پدید آمدن جمهوری اسلامی توطئه‌های خود را علیه اسلام شدیدتر و پیچیده تر کردند.

رهبر انقلاب گفتند: امروز سیاست دشمنان اسلام به راه انداختن جنگ‌های داخلیِ نیابتی و برادرکشی در جوامع اسلامی است اما متأسفانه برخی در امت اسلامی متوجه این سیاست شوم نیستند و حاضرند برای مقابله با برادران مسلمان خود دست به دست شیطان بدهند و حتی با رژیم صهیونیستی همکاری کنند.

ایشان همچنین با قدردانی از برگزار کنندگان و شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن خاطرنشان کردند: امت اسلامی می‌تواند به برکت انس روزافزون با مفاهیم قرآن کریم، به عزت وعده داده شده از سوی خداوند متعال دست یابد.

پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد مسعود امام سجاد علیه‌السلام با اشاره به سطح بالای مسابقات و استقبال چشمگیر از سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: در این دوره از مسابقات ۷۱ کشور از قاره های مختلف جهان حضور داشتند و این مسابقات توسط ۱۰ داور خارجی، ۵ داور ایرانی و سه عضو ناظر مورد ارزیابی قرار گرفت.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.