Shiayan Logo
» شهادت ۸ زائر حسینی در استان دیاله عراق
چهارشنبه 13 نوامبر 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 1,50
امتیار شما به این مطلب:

وقوع سه انفجار در مسیر حرکت زائران امام حسین (علیه السلام) در عراق به شهادت ۸ نفر و زخمی شدن ۲۵ تن منجر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از العالم، منابع پزشکی اعلام کردند این انفجارها امروز نزدیک شهر بعقوبه مرکز استان دیاله در شرق عراق به وقوع پیوست و این انفجارها طبق آمار اولیه تاکنون هشت شهید و بیست و پنج زخمی برجای گذاشته است.Dekor okno

اداره اوقاف شیعیان در استان دیاله عراق نیز اعلام کرد هنگام حرکت یک کاروان عاشورایی به سوی کربلا سه بمب به طور همزمان در مسیر این کاروان در شمال بعقوبه منفجر شد و به شهادت و زخمی شدن تعدادی از اعضای این کاروان انجامید.

دستگاه امنیتی استان دیاله بیش از ۳۰ هزار نیروی امنیتی را برای حفاظت از کاروان های عزای حسینی به حال آماده باش درآورده است.

منبعی در دستگاه مبارزه با تروریسم نیز امروز اعلام کرد: یک گروه تروریستی که می خواست با مواد منفجره به کاروان های حسینی در بغداد حمله کند ، شناسایی و منهدم شد.

این منبع خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی با اجرای عملیاتی نظامی در منطقه الخضراء در غرب بغداد و منطقه الدوره در جنوب این شهر توانستند یک گروه تروریستی را متلاشی کنند که این گروه می خواست با انواع بمب، خمپاره و اسلحه به زوار حسینی حمله کند.

منبع مذکور تعدادی اعضای این گروه را اعلام نکرد ولی افزود: بازجویی از اعضای این گروه آغاز شده است.

نیروهای امنیتی بغداد پایتخت عراق با توجه به نزدیک بودن عاشورای حسینی از دو روز گذشته عملیاتی را در مناطق مختلف این شهر برای مقابله با گروه های تروریستی آغاز کرده اند.

گروه های تروریستی وابسته به القاعده از طریق اینترنت و پخش اعلامیه به مردم عراق درباره برگزاری مراسم عاشورای حسینی هشدار داده، و آنها را تهدید به حمله کرده بودند.

منبعی در پلیس عراق اخیرا اعلام کرد: نیروهای امنیتی ۱۴ فرد تحت تعقیب از جمله ۳ تبعه چند کشور عربی را به اتهام دست داشتن در حملات تروریستی دستگیر کردند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها: ،

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.