Shiayan Logo
» آیت‌الله مکارم شیرازی: شبکه ولایت متعلق به حوزه علمیه جهان تشیع است
چهارشنبه 28 مه 2014
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 4,50
امتیار شما به این مطلب:

این مرجع تقلید با بیان این‌که شبکه ولایت توفیقی از جانب خدا است، اظهار کرد: پیام این شبکه به نقاط مختلف جهان رسیده است؛‌ یکی از اساتید به بنده گفت: اگر شما در عمرتان غیر از این کار را نداشته باشید برای روز قیامتتان کافی است؛‌ البته سهم بنده در این کار کم است و سهم اصلی را اساتید و برنامه ریزان دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در مراسم چهارمین سالگرد تأسیس شبکه جهانی ولایت که در مدرسه امیر المؤمین(ع) قم برگزار شد، گفت: امیدواریم شبکه ولایت جای خود را در جهان باز کند و پیشرفت‌های بیشتری در بخش‌های مختلف داشته باشد.
وی ادامه داد: امیدواریم به واسطه شبکه جهانی ولایت علم و دانش اهل بیت(ع) از قم به سراسر دنیا منتشر شود و سدی در برابر شبهات و هجمه‌های دشمنان ایجاد کند.

این مرجع تقلید با اشاره به تنوع معجزات پیامبران الهی، اظهار کرد: تنوع معجزات پیامبران به خاطر این است که هر معجزه باید مطابق پیشرفته ترین مسائل زمان خود باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که در زمان پیامبر اسلام مبارزه با آفات روحانی،‌ فکری و فرهنگی بیشتر بود، افزود:‌ از این رو قرآن معجزه پیامبر شد تا بتواند با این آفات مقابله کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: ما نیز باید در چنین عصری قدم جای قدم‌های قرآن گذاشته و در همان مسیر و با استفاده از رسانه‌های زمان خود حرکت کنیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که رسانه همچون شمشیر دو دم است، ابراز کرد: رسانه می‌تواند وسیله فساد و انحراف شود و از طرفی نیز می‌تواند وسیله هدایت و اصلاح جامعه را فراهم آورد.

وی بیان کرد: اساتید و بزرگان حوزه از این نظر بیدار هستند و با استفاده از آخرین ابزارهای زمان اجازه نمی‌دهند دشمنان به تنهایی از آنها بهره برداری کرده و بشر را به سوی آینده‌ای روشن رهنمون می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که شبکه ولایت توفیقی از جانب خدا است، اظهار کرد: پیام این شبکه به نقاط مختلف جهان رسیده است؛‌ یکی از اساتید به بنده گفت: اگر شما در عمرتان غیر از این کار را نداشته باشید برای روز قیامتتان کافی است؛‌ البته سهم بنده در این کار کم است و سهم اصلی را اساتید و برنامه ریزان دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی عصر حاضر را عصر رسانه خواند و گفت:‌ وسایل نظامی تأثیرش در مقابل مبارزات رسانه‌ای کم است؛ هر کلمه‌ای که از رسانه‌ها منتشر می‌شود تأثیرش از گلوله بیشتر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه پیشرفت را در گرو توجه به رسانه‌ها دانست و ابراز کرد: امروز تعدادی از رسانه‌های اسلام در اختیار وهابیت تکفیری است و وهابیت به خاطر اعمال خود در جهان منفور شده‌اند و سخنانشنان شنونده کمتری دارد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که اهل بیت(ع) به دنبال خشونت و تکفیر کسی نبوده و به دنبال وحدت جهان اسلام هستند، اظهار کرد:‌ اهل بیت تنها به صورت منطقی سخن می‌گویند و ما اجازه نمی‌دهیم به مقدسات مذاهب توهین شود؛ کسی که حرف حساب و منطقی دارد توهین نمی‌کند و کسانی توهین می‌کنند که منطق ندارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اخیرا ما بحثی داشتیم که گروهی دارند افزایش جمعیت می‌کنند و برای این‌که نظام جمعیتی کشور را به هم بزنند گفتیم که کار درستی نیست و مدارک معتبر نیز موجود است، اما برخی از این‌ها آمدند و منکر شدند و توهین کردند؛ وقتی منطق نباشد توسل به توهین می‌شود؛ ما جز از طریق منطق پیش نمی‌رویم و اعتنا به این افراد نمی‌کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این‌که شبکه ولایت در حال نمو است، افزود: چیزی که در حال نمو است کمبودهایی را به همراه خواهد داشت از این رو از تمامی اندیشمندان و علمای شیعه و اهل سنت می‌خواهیم که کمبودها را اشاره کنند تا پیشرفت بیشتری حاصل شود.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که شبکه ولایت متعلق به حوزه علمیه جهان تشیع است، ابراز کرد: شبکه ولایت تعلق به شخص خاصی ندارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: در شبکه ولایت اجازه داده نمی‌شود که به مقدسات مذاهب دیگ توهین شود و اگر جمله‌ای اشتباها صادر شود عذر خواهی خواهد شد.

این مرجع تقلید حسن شبکه ولایت را اتصال به اقیانوس بزرگ حوزه علمیه دانست و گفت: هیچ‌ شبکه‌ای در دنیا چنین امتیازی را ندارد؛‌ حوزه علمیه قم در کنار حوزه علمیه نجف از مهم‌ترین حوزه‌های دنیای اسلام هستند و شبکه‌ای که متصل به این مجموعه باشد، پیدا است که کارآیی مناسبی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که شبکه ولایت باید اعتماد سازی کند، اظهار کرد: شبکه ولایت با ارتباط با حوزه می‌تواند این اعتماد سازی را انجام دهد و مخاطب در چنین صورتی می‌داند که آنچه در این شبکه مطرح می‌شود مسائل اصیل جهان اسلام و تشیع است، و قتی اعتماد حاصل شد رابطه مخاطب با گوینده محکم و صمیمانه می‌شود.

 

منبع: رسا

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.