Shiayan Logo
» نسبت به تازه مسلمانان سهل‌انگاری نکنیم
یکشنبه 23 نوامبر 2014
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 3,00
امتیار شما به این مطلب:

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه: اگر نسبت به جذب مستبصرین و مسلمانان گرایش یافته به اسلام، سهل انگاری صورت گیرد، آنها جذب گروه های تکفیری و وهابی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، آیت الله مقتدایی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «احکام اسلامی ویژه مخاطبان بین المللی» ضمن تقدیر از تدوین این کتاب اظهار داشت: این کتاب دیر به تدوین رسیده؛ اما بسیار مفید است و از مصادیق آیات قرآن کریم می باشد.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم مبنی بر این که افرادی وظیفه تفقه در دین دارند و قوم خود را ارشاد کنند، ابراز داشت: افرادی که در کشورهای مختلف زندگی می کنند و به دین اسلام مشرف می شوند، از قوم ما بوده و لازم است آنها را ارشاد کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه های علمیه وظیفه دارند مستبصرین و کسانی که به دین اسلام و مکتب تشیع گرایش پیدا می کنند را ارشاد و هدایت کنند.

ayatollah-moghtadai

عضو خبرگان رهبری با بیان این که تدوین و توزیع این کتاب از مصادیق ارشاد و هدایت مسلمانان خارج از کشور است، گفت: در زمان مدیریت بنده در حوزه با سفر به کشورهای خارجی از اتاق تشرف به اسلام در مرکز اسلامی بازدید کردیم و ایده تدوین این کتاب در آنجا شکل گرفت.

وی افزود: ما در آنجا مشاهده کردیم کسانی که مسلمان می شوند و ذکر شهادتین را می گویند تکالیفی برگردن آنها می آید و در زمینه اعتقادات و اصول دینی نیازمند راهنمایی هستند؛ به همین دلیل لازم است کتب دینی در اختیار آنها قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین افزود: اگر نسبت به جذب مستبصرین و مسلمانان گرایش یافته به اسلام، سهل انگاری صورت گیرد، آنها جذب گروه های تکفیری و وهابی می شوند.

نائب رییس جامعه مدرسین تصریح کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام آمادگی کرده بود که در صورت تدوین کتاب احکام اسلامی تا حدود ۱۰ هزار تیراژ تکثیر کرده و به کشورهایی که رایزن فرهنگی دارند، برای ترجمه ارسال نماید که امیدواریم به قول خود پایبند باشند.

آیت الله مقتدایی در ادامه با تقدیر از اقدامات و پیگیری ها معاونت بین الملل برای تدوین کتاب احکام اسلامی اظهار داشت: باید در خصوص اعتقادات نیز به تدریج گام هایی برداشته شود.

وی با بیان این که مخاطب کتاب احکام اسلامی فقط مسلمانان خارج از کشور نیستند گفت: از آنجا که این کتاب با زبان روز و مصور می باشد، جوانان و دانشجویان نیز از آن استقبال خواهند کرد و شاید مخاطبان داخل کشور نیز بیشتر از ظرفیت این کتاب بهره ببرند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تدوین کتاب احکام اسلامی را برای مسلمانان خارج از کشور یک ضرورت مهم دانست وگفت: خدماتی که حجت الاسلام فلاح زاده با تاسیس مرکز موضوع شناسی مطالعات فقهی ارائه می دهد، بسیار با برکت و خدمتی بی نظیر و بی بدیل است که امیدواریم این خدمات تداوم داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری در پایان بر ضرورت تداوم همکاری مراکز حوزوی تاکید و ابراز امیداوری کرد: حرکت گسترده و تعامل و همکاری مراکز حوزه های علمیه تداوم داشته باشد.

منبع: حوزه

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.