Shiayan Logo
» اخراج یک انگلیسی از عراق به دلیل اهانت به “شعائر عاشورایی”
چهارشنبه 13 نوامبر 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 4,00
امتیار شما به این مطلب:

دولت عراق تبعه انگلیسی شاغل در یک شرکت امریکایی را به دلیل اهانت به “شعائر عاشورایی” از آن کشور اخراج می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از العالم، نوری المالکی نخست وزیر عراق امروز سه شنبه دستور اخراج یک تبعه انگلیس از آن کشور را صادر کرد که اقدام به پایین آوردن علم سید الشهدا (ع) و پارچه نوشته های عاشورایی و تصویر امیر المومنین (ع) کرده بود.ReTeks

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که تبعه انگلیسی به نام “بریتون” در شرکت امریکایی “شلمبرگر”  اشتغال داشت.

مقام های عراقی اعلام کرده اند که این تبعه انگلیس روز دوشنبه و در آستانه برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا – سالگرد شهادت حضرت امام حسین (ع) – اقدام به برداشتن پرچم ها و تصاویر نصب شده به این منظور کرده است.

“علی سالم شداد” عضو شورای استانی بصره که این تبعه انگلیس اقدام به برداشتن پرچم امام حسین (ع) از روی خودروهای امنیتی کرده و سپس آنها را با چاقو پاره نموده است.

شداد باره اظهار داشت: اقدام این فرد، در اهانت به شعائر عاشورایی باعث خشم شهروندان عراقی شد که در نتیجه با حمله به فرد مذکور، وی را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند.

وی افزود: به دنبال این حادثه، فرد موهن به بیمارستان “الفیحا” در بصره منتقل گردید و در زمان حاضر نیز در بازداشت نیروهای امنیتی قرار دارد.

شداد تأکید کرد: تظاهرکنندگان خواستار بسته شدن دفاتر شرکت امریکایی “شلمبرگر” در بصره و اخراج کارکنان آن شدند.

در همین راستا “نوری المالکی ” نخست وزیر عراق امروز سه شنبه دستور اخراج این شهروند انگلیسی را به دلیل توهین به مقدسات مذهبی و شعائر حسینی صادر کرد.

نوری المالکی همچنین با صدور بیانیه ای ضمن صدور دستور اخراج این کارگر انگلیسی، از مردم کشورش خواست خویشتنداری در پیش گیرند.

چند روز پیش نیز در حادثه مشابه، یک کارمند مصری شرکت خدمات نفتی “بیکر هیوز” آمریکا تلاش کرده بود پرچم هایی را که به مناسبت بزرگداشت ایام شهادت امام حسین (ع)  نصب شده بود از روی خودروهای مورد استفاده خود، بردارد که این اقدام موجب اعتراض شهروندان عراقی و دستگیر شدن وی به اتهام توهین به مقدسات مذهبی شد و این پرونده هنوز در جریان است.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


نظرات (۲ نظر)


  • ناشناس:

    احسنت …


  • مریم:

    کاش همه کشورهای شیعه اینقدر دفاع از شعایر اسلامی براشون مهم بود به خصوص کشور ما که مجازات نکردن عوامل اهانت چند سال پیش باعث شده که خیلی از اعتقادات به مسخره گرفته بشه


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.