Shiayan Logo
» نامه شدیداللحن “اختری” به “قرضاوی”
پنج‌شنبه 11 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان تغییر آشکار مواضع یوسف القرضاوی مفتی مصری ـ قطری و رئیس اتحادیه علمای مسلمان طی دو سال گذشته تعجب دلسوزان جهام اسلام را به همراه داشته است.

حملات شدید او به حزب الله لبنان و جریان مقاومت، حمایت از تروریست ها در سوریه تحت عنوان ادعایی حمایت از خواست اکثریت مردم سوریه وهمزمان حمایت از رژیم دیکتاتوری ال خلیفه در سرکوب مردم مظلوم بحرین و صدور فتاوای تعجب برانگیز قرضاوی که همه در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است ، دلسوزان وحدت اسلامی در میان میان علمای اهل سنت و شیعه را بر آن داشت تا با نگارش نامه هایی به او هشدار و انذار بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز یک ماه پیش در نامه ای به قرضاوی ضمن تعجب و تاسف و گلایه از تغییر رویکرد و مواضع او ، نتایج این رویکردها را به قرضاوی یاداوری کرده است.

ترجمه متن کامل نامه اختری خطاب به یوسف القرضاوی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و لن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیر البقره ۱۲۰

جناب  آقای دکتر شیخ یوسف قرضاوی

با سلام و درود

با نهایت تاسف ، ازاظهارات شما در دوحه ضد بر جمهوری اسلامی ایران ، حزب الله لبنان و دبیر کل آن سید حسن نصرالله ، حکومت سوریه و نیز فرقه علویه ـ که از عبارات اهانت آمیز و نامناسب استفاده شده بود ـ مطلع شدیم و تعجب و ناراحتی خود را نسبت به این اظهارات و مواضع منفی که در نهایت به بیشتر شعله ور شدن فتنه طائفی و مذهبی در جهان عربی و اسلامی و به خون ریزی و کشتار منجر می گردد ابراز می کنیم ،این در حالیست که مسلمانان جهان بیش از پیش به وحدت اسلامی در مواجهه با توطئه های بین المللی و تبعیض نژادی و خشونت و تروریسم نیاز دارند و باید برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی صفی واحد تشکیل داده و یکی شوند.

همانطور که خداوند باری تعالی در قرآن کریم به ما یاد می دهد: و لا تکونوا کالذین تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جاءهم البینات و أولئک لهم عذاب عظیم آل عمران ۱۰۵

آنچه در گذشته رخ داده است و یا هم اکنون در جهان عربی و اسلامی در حال وقوع است از جمله کشتار و ایجاد خوف و وحشت، هدف قرار دادن مساجد و مکان های عبادی ، قتل و کشتارعلماء و نمازگزاران مانند عالم ربانی شهید محمد سعید رمضان البوطی و همچنین تخریب و هتک حرمت مرقد صحابی جلیل القدر شهید حجر بن عدی کندی در منطقه عذراء سوریه و نبش قبر آن بزرگوار به گونه ای که از تمام حد و مرز های شرعی و انسانی عبور کرده و پیش از آن تجاوز به قبور اهل بیت علیهم السلام در عراق و دیگر قبور اولیاء صالح خدا در بعضی کشور های اسلامی در آفریقا ، به آتش کشیدن آنها ، آتش زدن قرآن و هزاران کتاب ارزشمند و هتک حرمت ارزش های دینی و انسانی ، همه و همه به خاطر محکوم نکردن و برائت نجستن شما اتفاق افتاده است.

صدور فتاوایی از امثال شما در مشروعیت بخشیدن به جنایت شنیع و دور از انسانیت تروریست ها و تکفیری ها و سکوت شما در مقابل کسانی که حتی به اجساد انسان های بی گناه رحم نکردند و قلب هایشان را بیرون کشیده و به دندان کشیدند ، سبب وقوع این جنایات فجیع شده است.

با نهایت تاسف دشمنان اسلام و مسلمانان از اظهارات و فتاوای شما نهایت بهره را برده و از آن به عنوان پلی برای رسیدن به منافع خود و جور و ستم خویش استفاده می کنند. پس آیا تامل نکرده اید و در علت دخالت کشور های اروپایی و آمریکا و کشورهای مزدورانشان در کشورهای اسلامی و راه اندازی جنگ های ویرانگر و نیز سرکوب کردن مردم ستمدیده و مستضعف بحرین و عربستان نیاندیشیده اید؟

در اظهارات اخیر خود مدعی شده اید که شما سال ها دعوت به تقریب کرده و به ایران سفر کرده اید ولی به ما خندیدند و متعصب ها در ایران می خواهند اهل سنت را بخورند. این در حالیست که همگان می دانند که اهل سنت با برادران شیعه خود در جمهوری اسلامی ایران در نهایت صلح و دوستی و محبت هم زیستی می کنند و نظیر آنچه از وحدت اسلامی در ایران مشاهده می شود، در جهان عربی و اسلامی کم است. و همچنین گفته اید: برزگان و مشایخ عربستان از من بالغ تر و بینا تر بودند چراکه آنها ( شیعیان ) را به درستی شناخته بودند.

و پنهان نیست که کسی که به این سادگی فریب می خورد، هیچ بعید نیست که در آینده به دوستان جدید خود هم پشت کند، همانطور که در گذشته این کار را به خاطر عدم بلوغ و بصیرت انجام داد. تصریحات اخیر شما، بر بی ثباتی شما در صادر کردن فتوا و اتخاد مواضع اصولی در عرصه اسلامی دلالت دارد.

در اینجا لازم است یادآوری کنم که حزب الله هیچ گاه اهل سنت را هدف قرار نداده است بلکه با آنها در جنگ با صهیونیست مشارکت داشت و پیروزی تاریخی را همراه با جنبش حماس و جهاد اسلامی به دست آورد چیزی را که حاکمان کشور های مسلمان از تحقق آن در دهه های گذشته عاجز ماندند.

در زمانی که تلاش ها برای پایان دادن به بحران سوریه به صورت مسالمت آمیز در جریان است، امثال شما آتش فتنه را شعله ور می کنند و بر خلاف فرمایش خداوند عز و جل عمل می کنند. خداوند در سوره حجرات آیه ۹ می فرماید:

“و إن طائفتان من المؤمنین اقتتلوا فأصلحوا بینهما فإن بغت إحداهما علی الأخری فقاتلوا التی تبغی حتی تفیء إلی أمر الله فإن فاءت فأصلحوا بینها بالعدل و أقسطوا إن الله یحب المقسطین”

اظهارات تحریک آمیز شما و اتهامات شما بر ضد دیگران، مصالح دشمنان اسلام را محقق می کند و افکار تاریک تکفیری را کمک می کند.

ای شیخ شرم آور است که حزب الله و مقاومت را که با رژیم صهیونستی می جنگند، حزب طاغوت و حزب شیطان توصیف می کنید و سید حسن نصرالله فرمانده مقاومت اسلامی که شخصی شجاع و مجاهد است که هم در گذشته و هم اکنون باعث افتخار و عزت مسلمانان و جهان عرب است را با کلماتی نامناسب که در شأن امثال شما نیست، معرفی می کنید.

همه ما از شما توقع داریم که ایستادگی کرده و مسلمانان عرب را در انقلاب ها و بیداریشان ضد حاکمان مستبد و ظالم یاری کنید، از شما همچنین انتظار می رود  که مردم صلح طلب و بی سلاح بحرین و عربستان را که خواستار عدالت و حقوق مشروع خویش هستند ، بر ضد سرکوب و کشتار و خوف و وحشت که از جانب مقامات این دو کشور اعمال می شود، یاری کنید.

خدا را خدا را در دین مردم و خون و ناموسشان در نظر بگیرید ،همانا هرکس که تروریست های تکفیری را حمایت کند و با آنها باشد در هر قطره خونی که در کشور های اسلامی بر زمین می ریزد ،شریک خواهد بود.

سخنان شما با اهداف اتحادیه جهانی علمای مسلمان که در راستای نابودی تعصب و تفرقه افکنی و برای دعوت به اعتدال و میانه روی ـ همانطور که در میثاق نامه اسلامی این اتحادیه آمده است ـ در تضاد می باشد.

این اظهارات مضر و غیرمسئولانه کینه و دشمنی را در جان مسلمانان ایجاد کرده و برداشت های منفی مسلمانان نسبت به یکدیگر و کینه و فتنه را در پی خواهد داشت.

بیانات تحریک آمیز اخیر شما منافع یهود و صهیونیست و مسیحیت و کسانی  را که از حزب الله و مقاومت اسلامی بعد از شکست ارتش اسرائیل در مقابل حزب الله در سال ۲۰۰۶ می ترسند، را به دنبال دارد.

به همین خاطر شما را به ترک جدل و تعاون و همکاری در راستای خدمت اسلام و مسلمانان و ایستادگی در مقبال دشمنان که با نظیر این اظهارات بی مسئولانه به آنها خدمت می کنید و منجر به عمیق تر شدن اختلافات و نزاع بین عموم مسلمانان می شود، دعوت می کنیم.

آری حزب الله و ایران، مقاومت اسلامی در فلسطین اشغالی و لبنان را آشکارا حمایت و پشتیبانی کرده و می کنند. این پشتیبانی پیروزی و آزاد سازی سرزمین های عربی و اسلامی را که اشغال شده بود در پی داشت ؛ در حالی که ثروت های خلیجی، فتنه و مزدوری و حضوع و فرمانبری از امریکا و صهیونیست را به دنبال داشت و این است فرق میان این دو.

بار دیگر تعجب و حزن و اندوه خود را نسبت به اظهارات شما اعلام می داریم چراکه تا به حال بیانی از شما ضد تبلیغ تبشیری مسیحیت که می خواهد مسلمانان را از دین خود خارج کند و به دین دیگری ملحق کند، نشنیده ایم.

ما مطمئن هستیم که پیوستن شما به گروه های تروریستی تکفیری و رژیم های دست نشانده استکبار جهانی و صهیونیست، خشونت و فتنه طائفی و مذهبی بیشتری به دنبال خواهد داشت و بازده این خشونت و تروریسم را بر روی نظام ها در آینده خواهد گذاشت و هر کس که در برانگیختن آتش فتنه مشارکت کند، در پیشگاه خداوند و مردم و کشور مسئول خواهد بود.

در پایان این کلمات را می نویسیم و همه متاسف هستیم که یک گروه علمی در جهان اسلام به جای رسیدگی به نگرانی ها و مشکلات امت مسلمان و تقریب بین مسلمانان، به اتخاذ مواضعی که فتنه ها و درگیری ها را در جهان اسلام برمی انگیزد، می پردازند.

والعاقبه للمتقین و لاحول و قوه إلا بالله العلی العظیم.

و سیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون

محمد حسن اختری

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

منبع: ابنا

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.