Shiayan Logo
» شیعه شدن تاجر یهودی + عکس
پنج‌شنبه 11 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 1,50
امتیار شما به این مطلب:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، در روز پنج شنبه هفدهم ماه شعبان المعظم ۱۴۳۴ق (۶/۴/۹۲) یکی از بازرگانان بزرگ یهودی از شهر رشت و چند تن از فضلای حوزه ی علمیه در شهر مقدس قم با حضرت آیت الله سید صادق حسینی شیرازی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، در روز پنج شنبه هفدهم ماه شعبان المعظم ۱۴۳۴ق (۶/۴/۹۲) یکی از بازرگانان بزرگ یهودی از شهر رشت و چند تن از فضلای حوزه ی علمیه در شهر مقدس قم با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند.

764319202

در این دیدار بازرگان یهودی در محضر معظم له مسلمان شدن خود را اعلام کرد و مذهب اهل بیت علیهم السلام، مذهب حقه تشیع را برگزید.

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی، ضمن استقبال از میهمانان فرمودند: از امام رضا علیه السلام نقل شده که می فرمایند: «فإنّ الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا؛ اگر مردم از زیبایی سخن ما آگاه شوند قطعاً از ما پیروی خواهند کرد».

معظم له سپس خطاب به تاجر تازه مسلمان فرمودند: ممکن است فردی گوهری گرانبها به دست آورد، اما از ارزش آن بی اطلاع باشد، لذا باید به دنبال شناسایی ارزش آن باشد و بداند که گوهری گرانسنگ به دست آورده است و از این رو سعی در محافظت از آن خواهد کرد. حال که شما می خواهید مسلمان شوید و مذهب تشیع را برگزینید باید بدانید تشیع ـ که اسلام حقیقی است ـ گوهری فوق العاده گرانبهاست.

ایشان افزودند: امروز، جهان شاهد دو اسلام است: اسلامی که بر سر زبان هاست و محتوا ندارد و اسلام حقیقی، یعنی اسلام قرآن کریم و اسلام اهل بیت علیهم السلام است.

سپس گوشه ای از تاریخ رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و سیره و قوانین حکومتی ایشان را بیان کردند و این قوانین را عامل مسلمان شدن بسیاری از یهودیان دانسته و فرمودند: باید در این زمینه بسیار مطالعه داشته باشید و یافته های خود را به سایر یهودی ها منتقل کنید تا با اسلام صحیح و حقیقی آشنا شده به آن روی آورند و شیعه شوند.

764319203

پس از سخنان مرجع عالیقدر بازرگان یهودی با بر زبان آوردن شهادتین و اقرار و اعتراف به امامت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و فرزندان طاهرینش، با ذکر صلوات اظهار داشت: به منظور تبرک به نام حضرت سیدالشهدا علیه السلام نام خود را از فریدون به «حسین» برمی گردانم.

وی افزود: دو فرزند دارم که در کانادا زندگی می کنند و گفته اند که پس از مسلمان شدنم آنان نیز مسلمان شیعی مذهب خواهند شد.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی خطاب به وی فرمودند: این توفیق بزرگ را به شما تبریک می گویم؛ توفیقی که سعادت دنیا و آخرت شما را به همراه دارد.

آن گاه یکی از میهمانان به مرجع عالیقدر عرضه داشت: این تازه مسلمان دلبستگی خاصی به امام حسین علیه السلام دارد و بیش از چهل سال است که در ماه محرم کمک های مالی برای احیای شعائر مقدس حسینی تقدیم می کند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


نظرات (۴ نظر)


  • غلام:

    انشالله که فرزندانش هم در این راه راست هدایت شون براشون دعا کنیید.


  • علیرضا:

    به نظر من کمک به احیای شعائر مقدس حسینی ایشون رو به اینجا رسونده!!!!!قربونت برم آقا که دست همه رو می گیری…..از بس که کرم دارد و آقاست حسین


  • "زهــــــــــــــــــــرا از اراک:

    سعادت داشته
    عشق اربابمون عالمگیره
    قربونت برم آقا


  • ناشناس:

    خیلی علی بود


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.