Shiayan Logo
» آیت الله صادق شیرازی: زیارت امام حسین (ع) در نیمه شعبان از اهمیت والایی برخوردار است
یکشنبه 23 ژوئن 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 3,00
امتیار شما به این مطلب:

شما زائرانی که اکنون (ایام نیمه شعبان) عازم زیارت و آستان بوسی حضرت سیدالشهدا علیه السلام هستید بایستی قدر خود و این موقعیّت حساس را بدانید و از آن به بهترین نحوه استفاده کنید.

حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی، در دیدار با صدها تن از مردان و زنانی که جهت تشرف به زیارت سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام در نیمه ماه شعبان عازم کربلای معلی بودند، آنها را به توجه هر چه بیشتر به زیارت و جایگاه آن امام والا مقام در طول سفر توصیه نمودند و فرمودند: زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام برای کسانی که جهت زیارت ایشان عازم کربلا می شوند، خصوصاً در ایام و لیالی مخصوصه مانند ماه شعبان دارای اهمیت و ارزش بسزایی است.

شما زائرانی که اکنون (ایام نیمه شعبان) عازم زیارت و آستان بوسی حضرت سیدالشهدا علیه السلام هستید بایستی قدر خود و این موقعیّت حساس را بدانید و از آن به بهترین نحوه استفاده کنید.

خدای عزوجل چنین روز مبارکی (نیمه شعبان) را به زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام اختصاص داده است و میلیون ها مسلمان از شهرهای مختلف عراق و دیگر کشورهای سراسر جهان به قصد زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام در شهر مقدس کربلا گرد هم می آیند و نیز «تمام پیامبران از جمله پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله همه ساله برای حضور در این روز در کربلا از خدای عزوجل اذن گرفته و خدای متعال نیز به ایشان اذن داده و همه در یک جا و یک روز در کربلا جمع شده و حضرت امام حسین علیه السلام را زیارت می کنند..».

مرجع عالیقدر در ادامه فرمودند: سالها از شهادت امام حسین علیه السلام گذشت و سالهای سال نیز ایام نیمه شعبان آمد و رفت در حالی که حتی یک زائر بر سر قبر آن حضرت حضور نداشت، چرا که بنی امیه و بنی عباس مزار آن امام بزرگوار را محاصره کرده و اجازه زیارت به کسی نمی دادند و اگر کسی نیز می خواست که به زیارت برود، او را دستگیر کرده و مورد آزار و اذیّت قرار می دادند.

در زمان امام صادق علیه السلام که به دلیل ضعف بنی امیه و بنی عباس، مردم کمی آزادی یافته بودند، می توانستند به زیارت قبر امام حسین علیه السلام بروند.

مرجع تقلید شیعیان جهان در ادامه خطاب به زائران امام حسین علیه السلام در نیمه شعبان فرمودند: شما که در نیمه شعبان وارد کربلا می شوید هر یک از انبیاء با شما دیدار و مصافحه می کنند که البته شاید شما حس نکنید اما نتایجی دارد که در زندگی خواهید دید.

به گفته حضرت هر قدمی که در این راه (زیارت امام حسین علیه السلام) برداشته شود، ثواب یک حج و یک عمره را دارد و این فضیلت بزرگی است که خدای متعال به برکت امام حسین علیه السلام به زوّار آن حضرت ارزانی داشته است.

آیت الله العظمی شیرازی در ادامه خاطرنشان کردند: قدر دانستن این فرصت عالی در سه چیز مهم خلاصه می شود:

اولین آن همان چیزی است که حضرت سیدالشهدا علیه السلام به خاطر آن به چنین مقامی دست یافتند و آن چیزی نیست جز داشتن اخلاص.

دومین مطلب تلاش و کوشش و دیگری نیز برخورداری از اخلاق نیکو است.

دعای اهل بیت علیهم السلام هر صبح و عصر برای شما و ما است اما هر کسی درجه ای دارد که باید بکوشیم به مقام و درجه ای عالی دست یابیم.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی در خاتمه اظهار امیدواری کردند که حضرت سیدالشهدا علیه السلام همه را مورد عنایت خود قرار دهند و تمامی زائرین حرم مطهرش را به سلامتی طلبیده و با عافیت به وطن های خود بازگردانند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.