Shiayan Logo
» مدیر حوزه علمیه قم: مراجع تقلید خواستار تأسیس شبکه ماهواره ای مستقل برای ترویج معارف اهل بیت هستند
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه علمیه قم، امروز در دیدار مدیران رادیو معارف، با اشاره به موفقیت‌های این شبکه رادیویی گفت: رادیو معارف، مورد علاقه بسیاری از بزرگان است و بسیاری از ایشان برای شنیدن معارف از این شبکه اظهار رضایت می‌کنند.

وی با بیان این که برخی از بزرگان تنها موج رادیویی خود را معارف قرار داده‌اند، افزود: این سبب خرسندی است که رادیو معارف اسلامی در نظام جمهوری اسلامی، ضرورت‌ها را شناخته و به آن می‌پردازد و شروع فعالیت این رادیو باید زودتر از این آغاز می‌شد.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به اختلال موج رادیو معارف در کشور اظهار داشت: خوشبختانه رادیو معارف تشنگی معارف اهل بیت علیهم السلام را در میان جوانان ایجاد کرده است؛ اما رفع این تشنگی حاصل نشده؛ زیرا باید پیام این معارف الهی به گوش همه برسد. متأسفانه موج رادیویی این شبکه در همه جای کشور در دسترس نیست و حتی در قم به خوبی نمی‌توان آن را دریافت کرد.

وی پرداختن به مباحث روز و جدید را از موفقیت‌های رادیو معارف خواند و تصریح کرد: رادیو معارف با ورود به مباحث جدید علمی توانست، شهامت خوبی از خود نشان دهد و با شناخت ضرورت‌ها رفع نیاز خوبی را در جامعه ایجاد کرد. باید از این پس نیز جرأت ورود به مسائل را بیش از گذشته پیدا کند و در پی حل آن‌ها باشد.

آیت الله مقتدایی با بیان این که راه اندازی رادیو معارف از آرزوهای بزرگان و مراجع تقلید بوده است، خاطر نشان کرد: در زمان رژیم شاهنشاهی، یکی از آرزوهای بزرگان و مراجع تقلید داشتن تریبون عمومی مانند رادیو و تلویزیون بود که بتوانند معارف اهل بیت علیهم السلام را به گوش همگان برسانند و با راه اندازی این رادیو این آرزو تحقق یافت.

وی بیان داشت: باید موج رادیو معارف اسلامی بیش از این تقویت شود؛ حتی در کشورهای دیگر این موج گسترش یابد تا روزی در سراسر جهان شاهد پخش آن باشیم و به سخن امام صادق علیه السلام که فرموده بود؛ معارف اسلام باید از قم به جهانیان برسد جامعه عمل پوشانده باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه و روحانیت آغاز شد، تأکید کرد: باید این جایگاه امام راحل و یارانش و همچنین جایگاه حوزه علمیه حفظ شود و بیش از این به معارف اهمیت داده شود. حوزه‌های علمیه و روحانیت بودند که روحیه جهادگری و شهادت را در میان جوانان ترویح دادند و اگر می‌خواهیم این فرهنگ در کشور نهادینه شود، باید به حوزه‌های علمیه بیش از این اهمیت دهیم.

وی از مسؤولان رسانه ملی خواست تا نگاه ویژه به رادیو معارف داشته باشند و ادامه داد: هم اینک این رادیو در دیگر شهرها بر روی موج اف ام دریافت می‌شود که برای برخی شهرها قابل دریافت نیست و مسؤولان صدا و سیما در این زمینه نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا از این طریق پیام حوزه علمیه، بهتر انتقال داده ‌شود.

آیت الله مقتدایی با اشاره به تأکید مراجع تقلید بر راه اندازی شبکه ماهواره‌ای برای ترویج معارف اسلامی خاطر نشان کرد: بزرگان و مراجع تقلید تأکید دارند که شبکه‌ای مستقل برای نشر معارف اسلامی راه اندازی شود تا تشنگان معارف اسلام از سراسر جهان این پیام را دریافت کنند.

وی در ادامه بر تدریس زبان‌های خارجی در حوزه علمیه تأکید کرد و ابراز داشت: برای راه اندازی شبکه ماهواره که به زبان‌های مختلف باشد، نیاز به زبان‌های خارجی است که تلاش می‌کنیم با تربیت نیروهای کارآمد و زبان‌آموز این نیاز رفع شود تا با راه اندازی شبکه ماهواره‌ای معارف اسلامی این نیاز نیز برطرف شود.

منبع : خبرگزاری رسا

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.