Shiayan Logo
» ترفند وهابیون برای محکومیت روحانیون شیعه
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

یک منبع آگاه در عربستان به خبرنگار «جهان» گفت: اخیرا وهابیون در عربستان، موج جدیدی از تعرضات ضدایرانی را به راه انداخته‌اند که توهین صریح به علما و روحانیون شیعه از جمله این اقدامات است.

وی تصریح کرد: وهابیون تندرو در بقیع ادعا می‌کنند که روحانیون شیعه علیه صحابه (ابوبکر، عمر و عثمان) سخنرانی می کنند و با این بهانه با انتخاب ۲ شاهد که از قبل با آنان هماهنگی شده است، به دادگاه سعودی مراجعه می‌کنند،‌ با توجه به این که دادگاه سعودی نیز شهادت شهود را مستند می داند، روحانیون شیعه را محکوم می‌کند که در نتیجه این حمایت ، وهابیون با جسارت بیشتر همچنان به ادامه فعالیت‌های ضد شیعی و ایرانی خود می پردازند.

وی با اشاره به تحرکات اخیر وهابیون در کشورهای حاشیه خلیج فارس، تصریح کرد: آنان در میان زائران و در کنار بقیع حاضر شده و به سخنرانی علیه شیعیان می‌پردازند.

این مقام آگاه همچنین اظهار داشت: قابل تو‌جه‌تر این که این افراد توانایی حرف زدن به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی را دارند.

وی ادامه داد: به طور کلی وهابیون در سال‌های گذشته ۳ بحث عایشه، صحابه و تحریفات علیه قبور ائمه، همسران و دختران پیامبر و قبر حضرت ام‌البنین سلام الله علیها را مطرح می‌کنند، اما امروز در جدیدترین فعالیت‌های خود، بحث اتهام تماس عامدانه ایرانی‌ها با نامحرمان در حین طواف و عدم وجود خمس در اسلام را علیه ایرانی‌ها مطرح می‌کنند.
این مقام آگاه گفت: وهابیون در بقیع با در دست گرفتن بلندگوهای دستی، ضمن انکار گفته‌های روحانیون شیعه که در حال سخنرانی برای زائران درباره مسایل شرعی هستند، بحث خمس در اسلام را انکار کرده و علیه علمای شیعه نیز موضع گیری‌های تند می‌کنند.

وی افزود : لمس کردن حجرالاسود از مستحبات طواف است و چون در هنگام طواف جمعیت بسیار و شلوغ است امکان برخورد زن و مرد در این هنگام وجود دارد ، ‌لذا وهابیون فقط این اتهام را درباره ایرانی‌ها مطرح می‌کنند.

منبع : جهان نیوز

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.