Shiayan Logo
» آیت الله مکارم شیرازی: مفتی های سعودی از گرایش جوانان وهابی به تشیع به خشم آمده اند.
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 5,00
امتیار شما به این مطلب:

آیت الله مکارم شیرازی در بیانیه ای با انتقاد از صدور برخی فتاوا علیه شیعیان، علت آن را گرایش جوانان وهابی به تشیع دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، متن بیانیه به شرح زیر است:
“موج گرایش جوانان وهابی به تشیع روز به روز پر خروش‌تر می‌شود، آگاهان موثّق گفته‌اند: دامنه این موج حتی به مکه و مدینه نیز رسیده و گروهی از جوانان این دو شهر پیروی از مکتب اهل بیت علیهم السلام را پذیرفته‌اند.

آنها از یک سو خشونت بی‌حساب و وحشتناک تندروان وهابی را در ریختن خون بی‌گناهان و از سوی دیگر محبت‌های بی‌دریغ پیروان اهل بیت علیهم السلام و دعوت به صلح و دوستی را می‌بینند و به حکم فطرت خداداد تمایل به این مکتب پیدا می‌کنند.

اضافه بر این، تحریم شدید مطالعه آثار علمای اهل بیت علیهم السلام سبب کنجکاوی بیش‌تر آنها و روی آوردن به مکتبی می‌شود که آزادی در تحقیق را شعار خود قرار داده است.

آنها می‌بینند که درکتابخانه‌های وهابیان حتی یک کتاب از کتب بزرگان علمای شیعه نیست در حالی که می‌شنوند کتابخانه‌های شیعیان مملو از کتب فقهی، اصولی، حدیثی و عقائد اهل سنت است.

این گرایش روزافزون جوانان وهابی، مفتیان تندروی سعودی را آن چنان خشمگین ساخته، که هر روز فتوای جدیدی بر ضد شیعیان صادر می‌کنند که غالباً براساس تهمت‌ها و دروغ‌هاست، به گمان اینکه با این‌گونه فتاوا می‌تواند جلوی این موج بایستند، موجی که بر اثر حکومت با شکوه جمهوری اسلامی و قدرت‌نمایی شگفت‌انگیز حزب الله لبنان و توانایی شیعیان عراق به وجود آمده است.

اخیراً مطابق خبر منتشر شده، یکی از علمای تندرو وهابی فتوا داده است که ذبیحه یهود و نصاری را می‌توان خورد ولی ذبیحه شیعیان حرام است چرا که آنها هنگام ذبح حیوان به جای «بسم الله»، «یا حسن و یا حسین» می‌گویند و این شرک است.

این دروغی است که هر شیعه‌ای بر آن می‌خندد زیرا می‌دانیم تمام شیعیان در همه جای دنیا حیوان را با گفتن «بسم الله» ذبح می‌کند و در تمام مکتب فقهای شیعه بدون استثنا شرطیّت بسم الله در ذبح نوشته شده و این مطلب به قدری واضح است که در ادبیات فارسی بما «بسمل کردن» کنایه از ذبح حیوان است.

خوشبختانه فتاوایی که براساس این دروغ‌های واضح پایه‌گذاری شده نه تنها کسی را از مکتب اهل بیت علیهم السلام دور نمی‌کند بلکه تأثیر بسزایی برای پیشرفت فکر و عقاید شیعی در جهان دارد.
ما به آنها نصیحت می‌کنیم که بیایید به جای طرح این‌گونه مباحث نادرست با هم نشسته و یکدیگر را بهتر بشناسیم، عداوت‌ها را تبدیل به دوستی و محبت کنیم و جوانان را نیز آزاد بگذاریم که راه خود پیش گیرند و به آنچه عقل و درایت آنها حکم می‌کند عمل نمایند.”

منبع : خبرگزاری شبستان

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.