Shiayan Logo
» مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج) نرم افزار « دُرِّ نجف» را تولید کرد
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 2,20
امتیار شما به این مطلب:

narmafzaredorrenajaf

در آستانه میلاد پربرکت حضرت علی علیه السلام مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف نرم افزار «دُرِّ نجف » را تولید کرد، معاونت اطلاع رسانی مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در شهر قم اعلام کرد این نرم افزار در سلسله نرم افزارهای مذهبی معرفی اهل بیت و فرزندانشان بوده و در حقیقت کامل ترین نرم افزار راجع به امیرالمومنین علی علیه السلام می باشد آقای مهندس حسینی معاون اطلاع رسانی موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بیان کردند: لوح فشرده ای که در اختیار شما قرار دارد، برگرفته شده است از زندگى سراسر آموزنده اوّلین ایمان آورنده به خدا و رسول ؛ و اوّلین مظلوم عالم ، آن انسان کامل و تمام عیار حقّ و حقیقت ، که طبق روایت مخالف و موافق ، پیامبر اسلام صلّى اللّه علیه و آله در عظمت او فرمود: ((علیّ مع الحقّ، و الحقّ مع علیّ))؛ هر کجا علىّ علیه السلام باشد، حقّ همان جا است و هر کجا حقّ باشد، علىّ آن جا است یعنى ؛ آن دو از یکدیگر جدائى ناپذیرند . ایشان فرمودند: با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، برماست که همگام با عصر حاضر به دفاع از کیان دینی خویش قیام نماییم و با استفاده از این ابزارهای کارآمد به احیای فرهنگ ولایت و امامت برآییم. وی افزود کارهای شایسته و درخور توجهی توسط سایر مؤسسات و نهادهای مذهبی به انجام رسیده که از آن جمله می توان به تولید نرم افزارهایی خاصی همچون دانشنامه علوی ، باب العلم ، دانشنامه جامع نهج البلاغه، امیرالمؤمنین، نور الامیر، گل کعبه و نورالامیر و … در این باره اشاره کرد. ایشان افزودند متناسبا ما نیز سعی کردیم که در این امر فعالیتی داشته باشیم به نحویی که خصوصا از لحاظ محتوایی مشمول تمامی مواردی که متناسب با محوریت امیرالمومنین علی علیه السلام در موضوعات ولایت، امامت ، غدیر و نهج البلاغه است را در این نرم افزار بگنجانیم تا بتوان یک مرجع جامع نرم افزاری نسبت به این مقوله ایجاد کرده باشیم.

آقای مهندس حسینی افزودند این مختصر، قطره اى از اقیانوس بى کران وجود جامع و کامل آن امام همام مى باشد، که برگزیده و گلچینى است از هزاران کتاب معتبر در جهت هاى مختلف : عقیدتى ، سیاسى ، عبادى ، اقتصادى ، اجتماعى ، اخلاقى ، تربیتى و … . باشد که این تلاش ناچیز مورد استفاده عموم علاقه مندان ، خصوصا جوانان عزیز قرار گیرد. و ذخیره اى باشد: ((لِیَوْمٍ لایَنْفَعُ مالٌ وَ لابَنُون إِلاّ مَنْ اءَتَى اللّه بِقَلْبٍ سَلیم لى وَ لِوالِدَىّ، وَ لِمَنْ لَهُ عَلَیَّ حَقّ)) ان شاء اللّه تعالى ایشان ویژگی های مهم این لوح فشرده را بصورت ذیل بیان فرمودند: ـ قرآن مجموعه آیات منتسب به حضرت امیرالمومنین علیه السلام در قرآن به همراه ترجمه ، تفسیر و صوت آن ـ پرسمان نزدیک به ۱۲۰۰ پرسش و پاسخ پیرامون مسائل مختلفی از قبیل شبهات پیرامون ولایت و امامت، جنگ ها، حکومت ، خلافت ، زندگی و … بصورت موضوع بندی شده (گروه، موضوع کلی و موضوع خاص) در رابطه با امیرالمومنین علیه السلام ـ کتابخانه دیجیتالى کتابخانه دیجیتالى با بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب با بیش از ۱۱۰ هزار ریزموضوع و ۶۰۰ عنوان مقاله پیرامون نهج البلاغه، غدیر و شخصیت امیرالمومنین علی علیه السلام . ـ حکایات بیش از ۵۰۰ عنوان داستان به صورت متنی و پنجاه داستان به صورت صوتی و تصویری پیرامون زندگی سیاسی ، اجتماعی و قضاوت های امیرالمومنین علی علیه السلام. ـ احادیث حدود ۱۱۱۰ عنوان حدیث (با ترجمه فارسی و ذکر ماخذ ) بصورت گروه بندی شده (در بیش از ۶۰ عنوان گروه) و مجموعه ای از احادیث حضرت به صورت تصویری ـ اصحاب معرفی کاملی نسبت به بیش از ۷۰۰ نفر از اصحاب و یاران حضرت علی علیه السلام ـ نهج البلاغه بخش نهج البلاغه به علت اهمیت و گستردگی مطالب خود دارای یک بخش کامل و مستقل است که دارای بخش های ذیل می باشد:
حکمت ها: نمایش کامل حکمت ها به صورت متن عربی، ترجمه و تصویر و فایل صوتی مربوطه
خطبه ها: نمایش کامل خطبه ها به صورت متن عربی، ترجمه و تصویر و فایل صوتی مربوطه
نامه ها: نمایش کامل نامه ها به صورت متن عربی، ترجمه و تصویر و فایل صوتی مربوطه
غرائب: نمایش کامل متون غرائب به صورت متن عربی، ترجمه و تصویر و فایل صوتی مربوطه
ادعیه: نمایش ادعیه های موجود در نهج البلاغه بصورت تفکیک شده با عنوان و متن عربی و ترجمه
احادیث: نمایش احادیث موجود در نهج البلاغه بصورت تفکیک شده با عنوان و متن عربی و ترجمه
آیات: نمایش بیش از ۱۲۰ مورد از آیات بصورت تفکیک شده از میان متن کامل نهج البلاغه با آدرس دهی آیه و سوره مربوطه
امثال: نمایش قریب به ۲۰۰ مورد از امثال بصورت تفکیک شده از میان متن کامل نهج البلاغه فرهنگ
موضوعی: نمایش بیش از ۲۲۰۰ موضوع دسته بندی شده از نهج البلاغه با ترجمه و ذکر ماخذ
کتابخانه: کتابخانه دیجیتالى با بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب و حدود ۳۰ شرح و۳۲ ترجمه و ۱۱۰ عنوان مقاله پیرامون نهج البلاغه
سخنرانی: بیش از یکصد فایل صوتی شامل ۸۳ ساعت سخنرانی و شرح خطبه های نهج البلاغه از شخصیت هایی همچون استاد مطهری، استاد محمد تقی جعفری ، استاد فاطمی نیا و ….
کتابشناسی: معرفى حدود ۶۰۰ کتاب درباره نهج البلاغه به زبان فارسى و عربى به همراه امکان دسترسی به معرفی مختصر و فهرست بیش از دویست عنوان از آنها ـ غدیر تجلی حق بخش غدیر نیز به علت اهمیت و گستردگی مطالب خود دارای یک بخش کامل و مستقل است که دارای منوهای ذیل می باشد:
پرسمان: نزدیک به ۲۰۰ پرسش و پاسخ پیرامون مسأله غدیر بصورت موضوع بندی شده (گروه، موضوع کلی و موضوع خاص)
کتابخانه: کتابخانه دیجیتالى با بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب و ۱۰۰عنوان مقاله پیرامون غدیر و کتابشناسی: معرفى حدود ۱۰۰ کتاب درباره غدیر به زبان فارسى و عربى به همراه امکان دسترسی به معرفی مختصر و فهرست برخی از آنها
احادیث: فهرست کاملی از احادیث مرتبط با موضوع غدیر با عنوان و متن عربی و ترجمه و ذکر ماخذ اشعار: ارائه حدود ۷۰ شعر در رابطه با موضوع غدیر الغدیر: ارائه کتابخانه دیجیتالی از ۱۱ جلد کتاب الغدیر به همراه ترجمه ۲۲ جلدی آن
تصاویر: ارائه حدود یکصد تصویر زیبا بصورت دسته بندی شده مرتبط با موضوع غدیر با قابلیتهای ویژه گالری تصاویر نوا و نما: شامل سه بخش خطبه غدیر (متن کامل خطبه غدیر با ترجمه فارسی و قرائت زیبا) ، سخنرانی (شامل ۲۸ قطعه سخنرانی از واعظان توانا از جمله دکتر سید محمد حسینی قزوینی در مورد عید غدیر ، جایگاه ولایت در غدیر ، پاسخ به شبهات در مورد غدیر و …. ) و مدیحه سرایی راجع به غدیر ـ کتابشناسی یکى دیگر از ویژگى هاى برنامه معرفى حدود ۱۵۰۰ کتاب درباره امیرالمومنین علی علیه السلام به زبان فارسى و عربى به همراه امکان دسترسی به معرفی مختصر و فهرست بیش از ۱۰۰۰ عنوان از آنها مى باشد تا زمینه هاى تحقیق بیشتر را براى محققان و پژوهشگران آماده نماید. ـ اشعار انتخاب ۱۱۰ قطعه شعر و نثر ادبی به صورت غزل و قصیده و دوبیتی تحت قالب متن و بیش از ۵۰ عنوان مدیحه سرایی و اشعار صوتی و مجموعه ای از اشعار مرتبط با حضرت بصورت تصویری و همچنین دیوان کامل امیرالمومنین علی علیه السلام که مشتمل بر بیش از ۵۰۰ قطعه شعر عربی یکى دیگر از قابلیت های این نرم افزار می باشد. ـ کرامات قریب به ۵۰۰ مورد از کرامات به همراه نقل قول هایی از شفایافتگان توسط امیرالمومنین علی علیه السلام ـ زندگی نامه معرفی کامل زندگی نامه آن حضرت بصورت دسته بندی شده شامل بیش از هفتصد عنوان از ولادت تا شهادت آن حضرت به همراه فهرستی قریب به ۱۱۰ فضیلت از فضائل حضرت علی علیه السلام ـ گالری تصاویر گالرى متنوعى شامل بیش از ۵۰۰ تصویر مرتبط به امیرالمومنین علی علیه السلام که شامل ویژه نامه های تولد، غدیر، شهادت، تصاویر ضریح و رواق و همچنین تصاویری هنری مرتبط که دارای قابلیت های ذخیره، چاپ ، نمایش بصورت اسلایدی و همچنین انتخاب به عنوان تصویرزمینه ویندوز می باشد ـ نوا و نما مجموعه صوتی کامل و جالبی از ادعیه (۲۳ مورد شامل ۶:۵۰ ساعت)، مولودی (۵۵ مورد شامل ۷:۳۰ ساعت) ، فیلم (۱۶ مورد شامل ۱ ساعت) ، سرود (۵۲ مورد شامل ۶ ساعت) ، مدیحه سرایی (۳۰ مورد شامل ۲:۴۵ ساعت) و مرثیه خوانی (۳۶ مورد شامل ۳:۳۰ ساعت)، قسمت های جالبی از سریال امیرالمومنین علی علیه السلام (۳۶ مورد شامل ۴:۳۰ ساعت) و همخوانی و تواشیح (۲۴ مورد شامل ۲:۱۰ ساعت) سخنرانی ها (۵۶ مورد از ۱۴ عالمان و واعظان جلیل القدر (شخصیتهایی و اساتید همچون: دانشمند، کافی، خبازیان، مطهری، مجتهدی و … ) که شامل ۴۷ ساعت می باشد)
* – معرفی کاملی از سایت ها و منابع معتبر اینترنتی که راجع به امیرالمومنین علی علیه السلام تحقیق و فعالیت می کنند.(بیش از ۵۰ مورد)
* – معرفی کاملی نسبت به نرم افزارهای که تاکنون راجع به حضرت علی علیه السلام تولید شده است ( ۲۵ مورد)
*- همچنین یکسری فایل های فلاش زیبا و محافظ صفحه نمایش هایی مرتبط با موضوع حضرت علی علیه السلام امکانات ۱ ـ انواع جستجو در تمامى بخش ها و لیست ها با تعیین دامنه. ۲ ـ نمایش لیست واژه ها. ۳ ـ نمایش لیست سؤالات و کتابخانه بشکل موضوعى. ۴ ـ نمایش لیست موضوعات و ریز موضوعات همراه با نمایش سوالات در هر قسمت. ۵ ـ امکانات جانبى مانند: الف) یاداشت بردارى و امکان انتقال آن به برنامه ها و محیط های دیگر ب ) چاپ . ۶ ـ امکان تعیین دامنه در نمایش لیست ها و جستجوها. ۷ ـ نمایش صوت و تصویر همراه با موضوع در قسمت نوا ونما. ۸ ـ نمایش متن کتابها در قسمت کتابخانه. ۹ ـ نمایش فهرست عناوین وموضوعات هر کتاب در قسمت کتابخانه و انتقال به صفحه مربوطه. ۱۰- امکانات همچون ذخیره، چاپ و انتخاب به عنوان تصویر زمینه ویندوز در بخش گالری تصاویر ضمنا علاقه مندان جهت تهیه این نرم افزار می توانند به مراکز پخش این موسسه و یا از طریق سفارش پستی نسبت به تهیه آن اقدام فرمایند .

منبع : پایگاه مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.