Shiayan Logo
» ارایه شکایت اهانت به زایران شیعه به عربستان
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

رییس سازمان حج و زیارت ایران گفت: در تفاهم نامه‌ حج آینده برای ۲۰هزار نفرظرفیت اضافی تقاضا شده است.

مصطفی خاکسار قهرودی درگفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: به دنبال برگزاری نشست‌های متعدد و شش جلسه تخصصی از سوی کمیته‌های تشکیل شده، تفاهم نامه حج آینده روزگذشته با وزیر حج عربستان، امضا شد.

وی افزود: کمیته‌های تخصصی تشکیل شده مباحثی چون اسکان، حمل و نقل، بهداشت و درمان، منا و عرفات زایران و هواپیمایی را بررسی و مشکلات سال گذشته و پیشنهادها را مطرح کردند و در نهایت تفاهم‌نامه حج آینده امضا شد.

رییس سازمان حج و زیارت ایران گفت: موضوع بهداشت و هواپیمایی زایران، هم چنان از سوی کمیته‌های مربوط پیگیری می شود.

وی تفاهم نامه حج آینده را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حاصل این تفاهم‌نامه بهبود وضعیت پروازهای حج با توجه به توسعه فرودگاه جده است.

قهرودی ابراز کرد: مباحث مطرح شده در این تفاهم نامه مناسب بوده است و امیدواریم که تفاوت‌های مثبتی نسبت به سال گذشته وجود داشته باشد.

وی درباره سهمیه ایران در حج آینده، اظهارکرد: سهمیه ایران در حدود ۱۰۰هزار نفر است که امسال تا دو هزار نفر افزایش ظرفیت رسمی شده است و علاوه بر آن تا ۲۰هزار نفر برای زایران ایرانی در حج، افزایش ظرفیت، تقاضا شده که در تفاهم نامه رسمی نیز ذکر شده است.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هر سال برای ۵ هزار نفر ظرفیت اضافی علاوه بر سهمیه موجود تقاضا می‌شد، گفت: هر سال این درخواست داده می‌شود، ولی موافقت با آن به وزارت حج عربستان بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام منازل مورد استفاده زایران ایرانی درحج آینده از یک ماه پیش اجاره شده است، افزود: امسال تمام زایران ایرانی در شهر مدینه در اطراف حرم اسکان می‌یابند. این درحالی است که سال گذشته ۸۰ درصد زایران از این شرایط برخوردار بودند.

رییس سازمان حج و زیارت ایران ادامه داد: در این دیدار مسایل عمره که اکنون در جریان است و مشکلاتی که برای زایران ایجاد شده با ذکر جزییات و نمونه مطرح شد.

به گفته‌ وی، وزیر حج عربستان از این برخوردها ابراز تاسف کرد و تعبیرش این بود که این برخوردها به مصالح دو کشور لطمه می‌زند.

وی گفت: نامه‌ رسمی شکایت و گلایه سازمان حج و زیارت ایران در خصوص اهانت به زایران شیعه به وزیرحج عربستان تحویل داده شد و او نیز در این دیدار مطرح کرد که این مسایل را پیگیری می‌کند و اطمینان داد که این مشکلات را بررسی و رسیدگی خواهد کرد.

رییس سازمان حج و زیارت ایران اظهارکرد: بیرون کردن افرادی از عربستان به دلیل مسایلی چون بد حجابی، صحت ندارد و طرح این مسایل و بزرگ‌نمایی آن بیش از حد به صلاح نیست.

قهرودی اطمینان داد که زایران ایرانی مسایل این کشور را رعایت می‌کنند و درصد کمی هستند که این موارد با تذکر حل می‌شود و البته به گونه‌ای نبوده که افراد را انگشت نما کند.

منبع : ایسنا

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.