Shiayan Logo
» پیام آیت الله سیستانی به روحانیان و مبلغان حوزه‌های علمیه در آستانه رسیدن ماه محرم
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 5,00
امتیار شما به این مطلب:

sistani

به گزارش خبرگزاری رسا ، آیت الله سید علی سیستانی ، مرجع شیعیان عراق روز گذشته و در آستانه فرا رسیدن ماه محرم ، با صدور پیامی به علما ، سخنرانان و مبلغان حوزه‌های علمیه عراق بر تلاش آنان برای حفظ وحدت و یکپارچگی مردم عراق و تبیین ضرورت انسجام اسلامی تاکید کرد .

وی در این پیام با اشاره به این که مبلغان باید با رفتار و کردار خود مردم را متوجه خدا و اهل بیت علیهم السلام کنند، افزود: روحانیان باید بیش از هرچیز به تبلیغ عملی توجه کنند نه تبلیغ کلامی، چرا که بر اساس سخنان اهل بیت علیهم السلام تبلیغ عملی اثری بیش از تبلیغ کلامی دارد.

آیت الله سیستانی در ادامه ، اشک و ابراز عواطف و احساسات را عنصر مهمی در فرهنگ عاشورا عنوان کرد و ادامه داد : مبلغان باید در سخنان خود از منابع معتبر استفاده و از خرافه گویی دوری کنند. سخنان زیبا و جذاب اهل بیت علیهم السلام را از منابع معتبر روایی مانند نهج البلاغه و تحف العقول استخراج و با بیانی شیوا و رسا برای مردم تبیین کنند تا همه از مکتب اهل بیت علیهم السلام بهره‌مند شوند‌.

این مرجع تقلید در ادامه خاطر نشان کرد: در دوران کنونی که دشمنی با مردم عراق و به ویژه شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام بسیار زیاد شده است، مبلغان باید دهه‌های محرم را غنیمت شمارند و همه را به حمایت از دولت نوپای عراق فرا خوانند تا دولت با همه قوا با تروریست‌ها و خرابکاران مبارزه کند و امنیت و آرامش را به خانواده های عراقی بازگرداند.

وی از مبلغان خواست تا هدف اساسی مراجع تقلید و علمای حوزه های علمیه را که تنها خدمت به ملت است را برای آنان تبیین کنند و ادامه داد: این بدان معنا نیست که در روحانیت قصد دارد در همه جزئیات حکومتی و اداره کشور دخالت کند، زیرا این امر امکان پذیر نیست و نتایج منفی فراوانی در پی خواهد داشت.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: در طول سال‌های گذشته مرجعیت شیعه نقش مِؤثری را در مبارزه با تروریست و ناامنی های کشور عراق ایفا کرده است، به گونه‌ای که مردم جهان پی برده‌اند که شیعیان خشونت‌طلب نیستند.

آیت الله سیستانی با انتقاد از کسانی که مرجعیت را ذینفع از اموال و دارایی های کشور بر می‌شمرند، بیان داشت: مرجعیت به هیچ وجه از دارایی های دولت و ثروت‌های عمومی استفاده نمی‌کند و بنده اجازه داده‌ام که حتی حقوق شرعی‌ام را نیز صرف مردم مستحق کنند و به نجف اشرف نیاورند.

وی در پایان پیام خود به نقش زنان در تبلیغ آموزه‌های دینی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش فعالیت مذهبی و فرهنگی زنان در سطح جامعه کمتر از فعالیت مردان نیست و من برای همه مردان و زنانی که در راستای نشر و گسترش آموزه های اهل بیت علیهم السلام تلاش می‌کنند دعا می‌کنم و از خداوند متعال توفیق روز افزون همه مبلغان و سخنرانان مذهبی در طول ماه محرم را خواستارم.

منبع خبر : خبرگزاری رسا

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.