Shiayan Logo
» آیت الله جوادی آملی: اگر جریان سقیفه حاکم نمی‌شد حادثه کربلا اتفاق نمی‌افتاد
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها متضمن مباحث عمیق معرفتی و نکات لازم در زمینه حکومت داری است.

javadiamoliبه گزارش مرکز خبر حوزه ، آیت الله جوادی آملی با بیان این مطلب در دیدار جمعی از طلاب، دانشجویان و فرماندهان نیروی دریایی سپاه گفتند: سی و پنج سال قبل از آنکه حضرت علی علیه السلام آن معارف عمیق را که در نهج‌البلاغه آمده است بفرمایند، حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه ای که پس از رحلت پدرشان ایراد نمودند بیان کردند.

ایشان با اشاره به وجود مباحث توحیدی، درس های اخلاقی و نکاتی پیرامون قضا و اجراء در حکومت دینی در خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها گفتند: تمام این دردها، ناله ها و اشک ها در مراسم صدیقه طاهره سلام الله علیها به خاطر محرومیت جامعه از آن مقامات نورانی است.

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه مصحف فاطمی از منابع علوم امامان علیهم السلام است گفتند: متأسفانه نگذاشتند علم و عقل برجامعه حاکم شود و گرنه جامعه عقل و علم را به خوبی می شود اداره کرد و نیازی نیست تا برای امر به معروف و نهی از منکر در آن متوسل به قوه قهریه شد.

آیت الله جوادی آملی افزودند: هر چه می کشیم به خاطر این است که نگذاشتند معارف الهی در جامعه ظهور و بروز پیدا کند و اگر به جای سقیفه، صحنه غدیر در جامعه حاکم می‌شد، دیگر جریان کربلا پیش نمی‌آمد.

استاد حوزه علیمه قم در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت زهرا سلام الله علیها گفتند: ایشان فرموده‌اند، اگر بنده‌ای خالص ترین اعمال را برای خدا بفرستد، خدایتعالی نیز بهترین مصلحت را برای او فرو خواهد فرستاد و اگر موحدانه در پیشگاه خداوند مطیع باشیم، مصلحت کشور و دولت و ملت تأمین خواهد شد.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.