Shiayan Logo
» در یمن نمازگزاران را به آتش کشیدند!!
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

گزارش ها از یمن حاکی از این است که گروهی از افراد مسلح به مراسم نمازجمعه در مسجدی در شمال این کشور حمله کرده و پس از آنکه در را به روی نمازگزاران بستند، بنزین رویشان پاشیدند و آنها را به آتش کشیدند.

به گزارش بی بی سی، آن گونه که در گزارشها آمده، در این حادثه کسی کشته نشده اما دست کم سی نفر دچار سوختگی یا خفگی شده اند که حال هشت نفر از آنها وخیم توصیف شده است.

این حمله در روستای بیت العماری در شهرستان عمران واقع در استان صعده در شمال یمن رخ داده است.

استان صعده صحنه درگیری میان ارتش یمن با گروهی از شیعیان به نام “جوانان مؤمن” است که تحت رهبری عبدالمالک حوثی فعالیت می کنند.

اما هنوز مشخص نیست که آیا نمازگزارانی که به آنان حمله شده شیعه بوده اند یا سنی، هرچند پلیس یمن اعلام کرده که یک نفر را به ظن ارتبط با این حمله بازداشت کرده است.

این سومین بار است که شهرستان عمران در استان صعده شاهد حمله به نمازگزاران می شود.

در سال ۲۰۰۱ شماری از نمازگزاران در این شهرستان هدف رگبار گلوله یک مرد مسلح قرار گرفتند که سه تن از آنان کشته شدند و در سال ۲۰۰۳ نیز انفجار بمب در یک مسجد به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن پنجاه نفر انجامید.

آن گونه که دولت یمن اعلام کرده، در درگیریهایی که میان ارتش این کشور و گروهی از شیعیان جریان دارد، طی سال جاری میلادی دست کم ۲۵۰ تن از شیعیان بی‌گناه و ۱۲۰ نفر از نظامیان دولتی کشته شده اند.

چندی پیش جمعی از طلاب و روحانیون تهران در مقابل سفارت یمن در این شهر تجمع کردند و با محکوم کردن آنچه کشتار شیعیان یمن می خواندند، خواهان تعطیلی سفارت یمن و اخراج سفیر این کشور از ایران شدند.

منبع : بازتاب

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.