Shiayan Logo
» در دیدار با جمعی از طلاب پاکستان؛ آیت‌الله وحید خراسانی: خوشا به حال مردم پاراچنار …
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

به گزارش “پایگاه اطلاع رسانی شیعیان” به نقل از ابنا، در ابتدای این دیدار «حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌» (فرزند رهبر شهید شیعیان پاکستان علامه سید عارف‌حسین حسینی) ضمن تشریح اوضاع پاراچنار و شرارت های جدید سلفیون تکفیری علیه شیعیان منطقه اظهار داشت: «پس از مدتی آرامش، دشمنان بار دیگر می‌کوشند جنگ را در این منطقه از سر گیرند؛ لذا راه‌ها مجددا بسته شده و مشکلات مردم که برای مدتی کاهش یافته بود بار دیگر تشدید شده است».

وی با اشاره به شهادت روز گذشته‌ی شش نفر از شیعیان پاراچنار توسط تروریست‌های ناشناس افزود: «اگرچه همه گروه‌های طالبان و القاعده از همه مناطق ایالت سرحد و همچنین از کشورهای دیگر به این منطقه هجوم آورده و شیعیان ۶۰۰ تن از عزیزان خود را در این درگیری های دو ساله از دست داده‌اند، اما شیعیان با وجود محاصره و تحریم تسلیحاتی توانستند شجاعانه از خودشان دفاع کنندم.

نماینده طلاب پاراچنار اضافه کرد: «اکنون رؤیای تسلط طالبان بر شیعیان منطقه پاراچنار به کابوسی وحشتناک برای همه مهاجمین تبدیل شده است و در درون مناطق شیعه‌نشین پاراچنار و اطراف آن، امنیت وجود دارد؛ در حالی که همه مناطق ایالت سرحد اینک تحت سیطره طالبان و القاعده است».

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی نیز پس از استماع گزارش حاکی از اوضاع کلی پاراچنار، با اشاره به “آیه ۱۰ سوره مبارکه زمر” فرمودند: «شهادت، پاداش ذات الهیه برای اهل صبر است. خداوند که می‌فرماید “و کل شیء عنده بمقدار”، و “بحسبان”، به اینجا که می‌رسد عنایات الهیه را به جایی می‌رساند که می فرماید: “خداوند اجر اهل صبر را بی‌حساب توفیر می‌فرماید”».

این مرجع تقلید آنگاه با اشاره به انواع صبر اظهار داشت: «صبر وقتی در امر دین باشد و بر مذهب و حق و در راه حق باشد اجرش بی‌حساب خواهد بود».

آیت الله وحید در بیان مقام امام حسین(ع) فرمودند: «حدیثی صحیح‌السند وجود دارد که همه ملائک و انبیاء ـ از جمله ابراهیم خلیل و موسای کلیم علیهما السلام ـ از خداوند اذن می‌طلبند و به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شوند. در این حال، این مصائبی که بر شیعیان وارد می شود به خاطر این است که آنها از پیروان امام حسین علیه السلام هستند».

آیت‌الله وحید خطاب به طلاب پاراچناری اظهار داشتند: «قلب عالم امکان، امام زمان است. منظومه آفرینش به دور او می‌گردد و او در جریان همه این وقایع و حوادث قرار می‌گیرد و تمام عالم، مرأی و منظر امام زمان است. سلام مرا به مردم پاراچنار برسانید و بگویید زجر و شکنجه شهدای شما گذشت اما آنها در آغوش پیامبر (ص) قرار گرفتند؛ نام آنها در زیر نام علی اکبر علیه السلام نوشته شد؛ چراکه: “لاَ یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ وَلاَ نَصَبٌ وَلاَ مَخْمَصَهٌ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَطَؤُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلاَ یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّیْلًا إِلاَّ کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللّهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِین ـ هیچ تشنگى و رنج و گرسنگیى در راه خدا به آنان نمى ‏رسد و در هیچ مکانى که کافران را به خشم مى ‏آورد قدم نمى ‏گذارند و از دشمنى غنیمتى به دست نمى ‏آورند مگر اینکه به سبب آن عمل صالحى براى آنان [در کارنامه‌‏شان] نوشته مى ‏شود زیرا خدا پاداش نیکوکاران را ضایع نمى ‏کند”».

این استاد عالی حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار داشتند: «در روز قیامت حتی از انبیاء و مرسلین نیز سؤال خواهد شد. زلزله روز قیامت، عذابی بزرگ است ؛ اما همین که بی‌بی دو عالم پیراهن امام حسین علیه السلام را بر سر انداخته و وارد محشر می‌شود اوضاع تغییر می‌کند. سیدالشهداء در روز عاشورا همه آن مصائب را تحمل کردند و آن روز گذشت، اما در مقابل، در روز قیامت همه با حسرت به مقام و عظمت او می‌نگرند. خوشا به حال مردم پاراچنار، که سعادتی بالاتر از این نمی‌توان یافت».

آیت الله وحید اضافه کردند: «اینهایی که کشته شده جرمشان فقط این بود که یا اباعبدالله گفتند و یا حسین می‌گفتند. لذا همه اولیاء خداوند و امامان معصوم علیهم السلام به استقبال روح اینها می‌آیند. از سوی دیگر این ظلم و این ستم حساب دارد، کار عالم روی حساب است و خداوند همه چیز با دقیق و حساب‌شده در جای خود قرار داده است؛ “الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ * أُولَئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَهٌ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ ـ [همان] کسانى که چون مصیبتى به آنان برسد مى‌‏گویند ما از آن خدا هستیم و به سوى او باز مى‌‏گردیم * بر ایشان درودها و رحمتى از پروردگارشان [باد] و راه‏یافتگان [هم] خود ایشانند”. به بازماندگان شهداء بگویید که هرگاه به یاد شهیدانشان می‌افتند “انا لله و انا الیه راجعون” بخوانند و آن خدایی که جمیع خلایق را آفریده بر آنها درود و سلام می‌فرستد».

منبع : ابنا

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.