Shiayan Logo
» توضیح دفتر دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) در واکنش به خبر تعطیلی مجمع
پنج‌شنبه 30 مه 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 5,00
امتیار شما به این مطلب:

کمبود بودجه مجمع جهانی اهل بیت(ع) را نیز همانند سایر نهادهای فرهنگی و دینی در جهت رسیدن به اهداف عالیه خود دچار مشکلاتی کرده است؛ اما واضح است که این به معنای تعطیلی این سازمان بزرگ و تأثیرگذار در بین پیروان اهل بیت(ع) در جهان نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از ابنا روز گذشته برخی از رسانه ها به نقل از خبرگزاری تسنیم نوشتند که دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اعلام کرده است: مجمع جهانی اهل بیت (ع) به علت کمبود بودجه در آستانه تعطیلی است!

در واکنش به این خبر، دفتر «حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری» اطلاعیه ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

باسمه تعالی

روز گذشته ـ سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ ـ خبرگزاری تسنیم خبری از قول دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) منتشر و ادعا کرد که ایشان گفته اند: مجمع جهانی اهل بیت(ع) به علت کمبود بودجه در آستانه تعطیلی است!

از آنجا که این خبر علاوه بر انتشار در خبرگزاری مذکور، در برخی رسانه های دیگر نیز بازتاب داشته است بدینوسیله ضمن تکذیب جمله فوق الذکر، به استحضار می‏رساند: بیان صحیح «حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری» دبیر کل مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) در گفتگو با خبرنگار تسنیم به این شکل است: “کسر بودجه‏های فرهنگی و مشکلات ارزی در کشور، به مجمع جهانی اهل بیت (ع) فشار آورده و از آنجا که بسیاری از فعالیت‌های بین المللی این مجمع نیاز به استفاده از ارز دارد، این فعالیت‏ها متوقف شده و برخی از آنها در آستانه تعطیلی قرار گرفته است”.

لذا اگر چه کمبود بودجه ـ همانند سایر نهادهای فرهنگی و دینی ـ مجمع جهانی اهل بیت (ع) را در جهت رسیدن به اهداف عالیه خود دچار مشکلاتی کرده است؛ اما واضح است که این به معنای تعطیلی این سازمان بزرگ و تأثیرگذار در بین پیروان اهل بیت (ع) در جهان نیست.

بنابراین بدینوسیله اعلام می‏شود که خبرگزاری تسنیم در تیتر خبر خود اشتباه کرده است و انتظار می رود که در اولین فرصت نسبت به تصحیح آن اقدام نماید.

همچنین از اصحاب رسانه می‏خواهیم که در تنظیم اخبار، انتخاب تیترها و انعکاس سخنان و نقل قول ها دقت بیشتری داشته باشند؛ و نیز درخواست داریم تا با اطلاع‏رسانی فعالیت‏های گسترده مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ترویج معارف قرآن و عترت، مؤمنان و شهروندان را برای کمک به این سازمان مردم‏نهاد تشویق نمایند.

دفتر دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)
۸ خرداد ۱۳۹۲

شایان ذکر است کسر بودجه های فرهنگی از سوی دولت دهم پیش از این نیز با انتقاد برخی از مراجع تقلید و شخصیت‏های دینی و فرهنگی قرار گرفته بود؛ از جمله «حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی» با تأکید بر اینکه در شرایط خاص کشور، مشکلاتی در زمینه بودجه های فرهنگی ایجاد شده است، از دولت و مجلس خواستند که در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند زیرا گذشته از اثرات مؤثر و سازنده مبلغان دین در حوزه های مختلف، حل موضوعاتی مانند طلاق، مواد مخدر و فساد نیز با توجه به مسائل فرهنگی امکانپذیر است.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.