Shiayan Logo
» ۲۰۰۰ شهید و ۷۸۰ زخمی نماد مظلومیت شیعیان پاکستان
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، در روزهای اخیر گروه تروریستی طالبان شیعیان فراوانی را در شمال غربی پاکستان، بویژه در شهرستان دیره اسماعیل خان و منطقه کرم ایجنسی، به شهادت رسانده که روز به روز بر تعداد شهدا افزوده می شود.

گروه تروریستی طالبان با سوء استفاده از ناکار آمدی دولت پاکستان و بی‌توجهی به مسائل شیعیان، به کشتار شیعیان مظلوم بویژه در مناطق شیعه نشین کرم ایجنسی و دیره اسماعیل خان ادامه می دهد.

در اوایل ماه فوریه بر اثر انفجار بمب در دیره غازی خان در مرکز ایالت پنجاب، حدود ۳۵ شیعه شهید و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

در اوایل ماه آوریل هم بر اثر حمله انتحاری به تجمع شیعیان در مسجد چکوال، در ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی اسلام آباد در ایالت پنجاب، ۳۰ شیعه شهید و صدها نفر زخمی شدند.

در اواسط ماه فوریه در پی بمب گذاری در یک مجلس عزای سیدالشهدا علیه السلام در دیره اسماعیل خان در شمال غربی پاکستان، حدود ۳۵ شیعه شهید و ۶۵ نفر دیگر مجروح شدند.

اتفاقات اخیر بعد از حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ شکل گرفت که طی آن گروه‌های افراطی طالبان و القائده شروع به طرح برنامه هایی برای از بین بردن شیعیان و محو کردن آنها از پاکستان کردند.

شیعیان پاکستان عاملان این حملات و کشتارها را، حمایت مالی و تسلیحاتی برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی می‌دانند که در پی آن خشونت علیه شیعیان شدت گرفته است؛ اتهامی که عربستان سعودی تا به حال آن را انکار نکرده است.

به گفته شیعیان و اهل سنت، اگر کمک‏های کشورهای نفت‏خیز عربی به این گروه‏های تروریستی نبود، آنان توان انجام هیچ کاری را علیه اسلام و مسلمانان نداشتند.

در همین حال ایالت متحده آمریکا و هم پیمانان غربی‌اش تاکنون کشتار مسلمانان را محکوم نکرده و مهر سکوت بر لب زده ‏اند.

این در حالی است که اخیراً گروه‏های تروریستی طالبان که همان وهابی‏های افراطی هستند، هر روزه در مناطق پاراچنار، هنگو و کُرُم در حال کشتار فجیع شیعیان و غارت آنها هستند.

گزارش‏ها حاکی از آن است که بیش ۲۰۰۰ شیعه در پاکستان، از سال ۲۰۰۷ تا کنون به شهادت رسیده ‏اند.

کویته در شمال غربی بلوچستان، نیز شاهد خشونت علیه شیعیان در ماه های اخیر بوده است.

طبق اظهارات خود اهل‏ سنت، رها کردن شیعیان در دستان طالبان و هم پیمانان آنها، توطئه علیه کشور و تمامی مسلمانان پاکستان است.

اخیراً گروهی از فعالان صلح، در حال تنظیم دادخواستی برای محکوم کردن کشتار شیعیان در پاکستان هستند.

شیعیان که حدود یک سوم جمعیت ۱۶۰ میلیونی پاکستان را تشکیل می‏دهند، در پی اقدامات خشونت آمیز اخیر، صدها کشته و زخمی داده ‏اند با این حال آیا کسی در جهان فریاد استغاثه شیعیان مظلوم پاکستان را می ‏شنود؟

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.