Shiayan Logo
» اتصال راه‌آهن ایران به عتبات تا ۳ سال آینده
چهارشنبه 24 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 5,00
امتیار شما به این مطلب:

خط ریلی ایران تا شلمچه که نقطه صفر مرزی است عملیاتی شده و در حال حاضر در این مسیر بار حمل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از حج، مدیرعامل راه‌آهن گفت: خط آهن خرمشهر به بصره تا سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این خط ایران به شبکه ریلی عراق متصل می‌شود و زائران عتبات عالیات می‌توانند با قطار به نجف و کربلا سفر کنند.

عبدالعلی صاحب‌محمدی – معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خط ریلی ایران تا شلمچه که نقطه صفر مرزی است عملیاتی شده و در حال حاضر در این مسیر بار حمل می‌شود.

وی با بیان اینکه مذاکراتی با رییس راه‌آهن عراق پیرو مذاکرات قبلی صورت گرفته که آنها برای ساخت ۳۵ کیلومتر خط ریلی در کشور خود اقدام کنند، افزود: به دلیل مشکل اعتباری که آن‌ها در این زمینه داشتند، این کار امر عقب افتاد.

صاحب‌محمدی گفت: در حال حاضر مشکل تامین اعتبار آنها حل شده و مطالعات مورد نیاز در این زمینه صورت گرفته و پیمانکار مشغول کار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق مذاکرات صورت گرفته متولیان راه‌آهن عراق در مورد پروژه شلمچه – بصره در نظر دارند تا از طریق طراحی تونل نسبت به ایجاد مسیر برای گذر از رودخانه شط العرب اقدام کنند که این مهم هم اکنون در حال انجام است و منابع اعتباری آن نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عراقی‌ها امیدوارند ظرف امسال یا سال آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، خط ریلی ایران به نجف و کربلا متصل می‌شود و زائران عراقی هم به منظور زیارت امام رضا (ع) می‌توانند با قطار به ایران سفر کنند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها: ،

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.