Shiayan Logo
» مشاور عالی شبکه جهانی ولایت: فرهنگ ناب شیعه را در چهار قاره پخش می‌کنیم
جمعه 19 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 5,00
امتیار شما به این مطلب:

برنامه‌های شبکه جهانی ولایت به شکل ۲۴ ساعته از طریق سه ماهواره برای ۴ قاره پخش می‌شود که، ۱۳ ساعت آن به پخش برنامه‌های روتین و ۱۱ ساعت به تکرار برنامه‌های مهم شبکه اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، حجت الاسلام محمد کیانی؛ مشاور عالی شبکه جهانی ولایت در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در محل غرفه شبکه جهانی ولایت مستقر در بیست و یکمین نمایشگاه قرآن گفت؛ شبکه جهانی ولایت نخستین شبکه تلویزیونی برخاسته از حوزه علمیه قم است که تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پنجم تیرماه ۱۳۸۹ برابر سیزدهم رجب، سالروز میلاد مسعود حضرت علی (ع) فعالیت خود را شروع کرده است.

حجت الاسلام کیانی افزود: از ابتدای فعالیت این شبکه تلویزیونی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی مدیریت آن را برعهده گرفته است و امروز پس از سه سال که از آغاز کار آن می‌گذرد شاهد هستیم توانسته است با جذب بیش از ۵۰ میلیون بیننده فارسی و عرب زبان در سراسر جهان گام موثری در نشر معارف دین و قران بردارد.

*پخش برنامه‌ها برای ۴ قاره

وی افزود: برنامه‌های شبکه جهانی ولایت به شکل ۲۴ ساعته از طریق سه ماهواره برای ۴ قاره پخش می‌شود که، ۱۳ ساعت آن به پخش برنامه‌های روتین و ۱۱ ساعت به تکرار برنامه‌های مهم شبکه اختصاص دارد.

حجت الاسلام کیانی تاکید کرد: مخاطب برنامه‌های این شبکه مسلمانان فارسی زبان و عرب زبان و همچنین غیر مسلمانان فارسی زبان مانند هم وطنان مسیحی است که در ذهنشان شبهاتی رخنه کرده و به دنبال حقیقت می‌گردند.

وی توضیح داد: دامنه برنامه‌های ارایه شده در این شبکه، مشتمل بر رفع نیازهای متفاوتی است که بینندگان در ذهن خود دارند و به همین دلیل گستره وسیعی از برنامه‌ها مانند مباحث تاریخی، خانوادگی و… را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام کیانی گفت: همه برنامه‌های ارایه شده در این شبکه اعم از پاسخ به شبهات کلامی، معارفی و… در جهت ارایه و اشاعه مکتب حق اهل بیت (ع) است و مهم‌ترین مساله در ساخت این برنامه‌ها نیز پاسخ گویی به شبهات روز و مطرح شده از سوی وهابیت است، زیرا تبلیغ عقاید فرقه ضاله وهابیت در شبکه‌های تلویزیونی ماهواره ای شبهاتی برای عزیزان اهل سنت و برخی از شیعیان ایجاد کرده بود که نیازمند پاسخگویی به آن وجود داشت.

وی تاکید کرد: کلیه برنامه‌های شبکه جهانی ولایت که به دو زبان عربی و فارسی تولید می‌شوند، زیر نظر کارشناسی گروه‌های علمی  که بالغ بر ۹ گروه علمی تخصصی در گرایش‌هایی مانند تفسیر و علوم قرآنی، خانواده دینی و اندیشه دینی، تاریخ و سیره و… فعا لیت می کنند.

*منبری چند میلیونی

حجت الاسلام کیانی افزود: شبکه جهانی ولایت در پی احساس نیازی که علمای بزرگ و روحانیت به استفاده از روش‌های نوین ارایه حقایق دینی در سطح وسیع جهانی داشتند، تاسیس شده و به عنوان منبری چند دَه میلیونی برای ارایه حقایق دین مبین اسلام و ایجاد مودت هرچه بیشتر بین مسلمانان جهان به دور از هرگونه اهانت به مقدسات، باورها و اعتقادات دیگر فرق اسلامی و همچنین  ادیان الهی و جهت معرفی و نشر مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به همه آنهایی که به دنبال حق و حقیقت هستند راه اندازی شده است.

*آماده معرفی حوزه به دنیا هستیم

 وی ضمن تشکر از رهنمودها و عنایات  مراجع عظام تقلید، مخصوصا آیت الله العظمی مکارم شیرازی و همه علمای بزرگواری که این شبکه را یاری نموده‌اند، آمادگی  شبکه  ولایت را جهت معرفی ظرفیت‌های ممتاز حوزه علمیه به جهان اسلام  اعلام کرد.

مشاور عا لی شبکه ولایت تاکید کرد: راه اندازی این شبکه با توجه به تلاش‌های استاد حسینی قزوینی که تجربه حضور در شبکه‌های دیگر تلویزیونی را داشته‌اند میسر شده و در این مسیر کمک‌ها و مساعدت‌های بیشمار حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در هر حرکت نو و جدید در حوزه‌های علمیه پیش قدم هستند، راه گشا بوده است.

حجت الاسلام کیانی گفت: هدف نخست شبکه جهانی ولایت، ارایه حقیقت ناب دین مقدس اسلام و سرچشمه معارف حقیقی یعنی قرآن کریم است و در همان حال با توجه به پاسخ گویی به شبهاتی که توسط وهابیت تبلیغ می‌شود، پیوند مودتی بین شیعیان و اهل سنت بوجود می آورد.

وی توضیح داد: باتوجه به طرح حقیقت دین در شبکه ولایت که توسط کارشناسان سطح بالای حوزه‌های علمیه انجام می‌شود، گرایش به مسایل خرافی و عرفان‌های کاذب نیز توسط این کارشناسان نقد می‌شود و با شیوه تبلیغ نامحسوس، جوانان را از خطر این گرایش‌های کاذب برحذر می‌دارند.

حجت الاسلام کیانی در پایان از همه مراجع تقلید که در این سال‌ها پشتیبان و پشتوانه شبکه جهانی ولایت بوده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

جهت مشاهده پخش زنده شبکه جهانی ولایت اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.