Shiayan Logo
» آخوند چینی: شیعیان چین شیعه بودن خود را به دلیل فقدان مبلغ فراموش کرده‌اند
پنج‌شنبه 18 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 5,00
امتیار شما به این مطلب:

«عسکر آقایی» معروف به آخوند چینی که با حضور در نمایشگاه قرآن کریم به بیان خاطرات خود از تبلیغ در چین می‌پردازد، می‌گوید: شیعیان چین شیعه بودن خود را به دلیل فقدان مبلغ فراموش کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، حجت‌الاسلام «عسکر آقایی» یکی از مبلغان قرآن و اسلام است که چند سالی است به منظور تبلیغ دین اسلام به چین سفر می‌کند.

وی با حضور در بخش ره‌یافتگان نمایشگاه قرآن به گفت‌وگو با مردم و بیان خاطراتش در چین می‌پردازد.

آخوند چینی

قطعه‌ای از خاطرات وی چنین است:

ماه رمضان سال گذشته مسلمانان یکی از شهرهای چین مرا برای مراسم ختم قرآن دعوت کردند، آنها در این مراسم آیاتی از قرآن و اشعاری در مدح «پیامبر(ص)» به زبان چینی می‌خواندند، پس از آن مسلمانان اشعاری را در مدح حضرت «علی(ع)» خواندند که این اشعار به گوش من آشنا آمد، آنها می‌خواندند نور ولایت تویی، شاه سلام علیک که از اشعار «ابوالقاسم انوار» است.

وی از وجود آثار شیعی در بین مسلمانان چین خبر داد و گفت: آثار شیعی مانند شمشیر ذوالفقار در بین مسلمانان زیاد است، اما به دلیل نبود مبلغ شیعه آنها شیعه بودن خود را فراموش کرده‌اند.

عسکر آقایی را بهتر بشناسیم

به گزارش خبرنگار فارس، «عسکر آقایی» متولد ۱۳۶۲ اصفهان است، وی در سال ۱۹۹۷ با یادگیری زبان چینی برای تبلیغ به این کشور رفت.

آقایی اولین وبلاگ شیعی را در دنیا راه‌اندازی کرد و مطالب را به صورت کتابخانه دیجیتال جمع‌آوری کرد که این کتابخانه در جشنواره رسانه‌های دیجیتال به عنوان رسانه برتر معرفی شد.

پس از آن یک مستندساز قصد داشت تا مستندی درباره این کتابخانه دیجیتال بسازد، اما در میانه راه تصمیم گرفت این مستند را درباره «عسکر آقایی» بسازد و عنوان مستند را آخوند چینی گذاشت، از این رو وی به آخوند چینی معروف شد.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


نظرات (۲ نظر)


  • عمار:

    منم یک طلبه هستم و زبان عربی را با هدف تبلیغ یاد گرفتم دعا کنید موفق بشم همه جا به شیعه بودن نیاز داره. کاش مبلغ خوبی باشیم.


  • محمد:

    باسلام.آقای عسکر آقایی همانطورکه خودشان گفتندتبریزی هستندولی هم اکنون ساکن اصفهان میباشند.


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.