Shiayan Logo
» واکنش آیت الله مکارم شیرازی به یک فتوای نامتعارف
سه‌شنبه 16 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 2,67
امتیار شما به این مطلب:

در دهان برخی افراد انداخته اند که اگر روزه دار تشنه شد می تواند آب بخورد و روزه او هم باطل نمی شود و روایتی نیز برای این مسأله ذکر کرده اند که هم از نظر سند و هم از نظر دلالت مورد سؤال است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در ششمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله نشست های تفسیر موضوعی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، به برخی از اظهار نظرهای نسنجیده در حوزه مسائل دینی واکنش نشان داد.

آیت الله مکارم شیرازیحضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در دهان برخی افراد انداخته اند که اگر روزه دار تشنه شد می تواند آب بخورد و روزه او هم باطل نمی شود و روایتی نیز برای این مساله ذکر کرده اند.

وی با تاکید بر این که نباید با دین مردم بازی کرد، یادآورشد: روایتی که این افراد به آن استدلال کرده اند، هم از نظر سند و هم از نظر دلالت زیر سؤال است و بر فرض وجود، احدی به این مساله که می توان آب خورد و روزه هم بود فتوا نداده و این خلاف فتوای فقهای اسلام است و بالاتر از این احتمال دارد خلاف ضرورت دین هم باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به احکام مربوط به روزه داری، خاطرنشان کرد: اگر شخص مریض است و توانایی روزه گرفتن ندارد اسلام به او اجازه می دهد که روزه نگیرد و باید قضای آن را بجا آورد، اما اگر مریض نیست انسان نمی تواند هم روزه باشد و هم آب بخورد و هر مسلمانی که این را ببیند تعجب می کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اینها باید مراقب حرف های خود باشند و بدانند چه چیزی را مطرح می کنند، امیدواریم خداوند متعال همه ما را به راه راست هدایت کند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.