Shiayan Logo
» شعار حج سال ۱۳۹۲ اعلام شد
یکشنبه 14 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در اطلاعیه‌ای شعار حج سال ۹۲ را «حج؛ معنویت، هم‌اندیشی، اتحاد اسلامی» اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، پس از بررسی های کارشناسی و تایید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، شعار حج ۹۲ «حج؛ معنویت، هم‌اندیشی، اتحاد اسلامی» اعلام شد.

تبیین اهتمام حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به وحدت مذاهب اسلامی و به ویژه نمایش تجلی عینی آن در صحنه حج و آگاه بخشی و هشیار سازی جهان اسلام نسبت به سیاست‌های اسلام ستیزی و ایران هراسی از جمله مهم‌ترین دلایل انتخاب شعار امسال به شمار می‌آید.

همچنین مبارزه با تفرقه و اختلافات دینی و فتنه مذهبی و قومی درون امت اسلام، استفاده از فرصت بی‌بدیل حج برای خودسازی و توشه گیری برای خود،‌خانواده و اجتماع، نمایش شکوه عزت و پایبندی زائران ایرانی به ارزش‌های دین و اصلاح رفتار، گفتار و کردار زایران ایرانی در طول سفر از دیگر اهداف انتخاب این شعار شمرده می‌شود.

مشارکت گسترده، منسجم و منظم زایران ایرانی در نمازهای جماعات در حرمین شریفین و ترویج رفتار کریمانه با زایران کشورهای اسلامی، تقویت عزت و شان کشور،‌انقلاب و مذهب در انظار مسلمانان سایر کشورها، طرح عمده‌ترین چالش‌ها و مسایل جهان اسلام و راه حل یابی برای آن و ایجاد سازوکاری برای ایفای نقش علما و فرهیختگان امت اسلامی در مواجهه با این چالش‌ها و مسایل نیز از اهداف شعار سال عنوان شده است.

شعار حج سال ۹۱ از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت با عنوان «عزت، همبستگی، مسئولیت اسلامی» اعلام شده بود.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.