Shiayan Logo
» آغاز کار تبدیل مسجد ابوذر به پارک!
پنج‌شنبه 11 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

رژیم آل خلیفه که از آغاز انقلاب مردم در فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون تعدادی از مساجد را تخریب کرده؛ بدون توجه به اعتراضات گسترده مردم کار تبدیل مسجد ابوذر به پارک را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، وزارت شهرداری‌ها و محیط زیست بحرین از آغاز اقدامات اجرایی برای ساحت پارک در مکان مسجد ابوذر خبر داد که نیروهای امنیتی دو سال پیش در جریان حالت فوق العاده در کشور آن را تخریب کردند.

رژیم آل خلیفه از آغاز انقلاب مردم در فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون تعدادی از مساجد را تخریب کرده و از بازسازی آن جلوگیری می‌کند.

این رژیم اخیرا در اقدامی دیگر به مردم اجازه نمی دهد که در کنار ویرانه‌های این مساجد نیز نماز به جای بگذارند و تلاش می‌کند تا مصادره زمین این مساجد، آنها را به مناطق دور افتاده و متروک منتقل کند.

یک مسئول شهرداری که خواست نامش فاش نشود، در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا مدعی شد: زمین این تاسیسات تخریب شده در منطقه سند در مرکز جزیره منامه را که برای منفعت عمومی اهالی به پارک تبدیل خواهد شد، دفتر پادشاهی بحرین برای احداث این پارک اختصاص داده بود و این زمین برای احداث مسجد ابوذر اختصاص نیافته بود لذا ساخت مسجد در آن غیرقانونی بود و باید برچیده می شود و اگر معترضان اسنادی دارند که گفته آنها را ثابت می کند می توان آن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت بحرین بسیاری از فعالان حقوق بشر را با هدف توقف اطلاع رسانی‌های آنها درباره موارد نقض حقوق بشر علیه تظاهرات کنندگان مسالمت جو و شهروندان، هدف برخوردهای امنیتی قرار داده است. نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، زینب الخواجه و ناجی فتیل از جمله فعالان حقوق بشر در بحرین اند که به زندان محکوم شده‌اند.

این مرکز در بیانیه خود همچنین خواستار اعمال فشار آمریکا، انگلیس، سازمان ملل و همه متحدان رژیم آل خلیفه و نهادهای بین‌المللی دیگر برای لغو اتهام‌های منتسب به فعالان حقوق بشر، توقف برگزاری دادگاه‌های صوری و آزادی همه زندانیان آزادی بیان و فعالان بر رژیم آل خلیفه اعمال فشار کنند.

مرکز حقوق بشر بحرین همچنین درباره وضعیت پرونده یوسف المحافظه، مسئول واحد نظارت و پیگیری این مرکز اعلام کرد: یوسف المحافظه در ۱۱ مارس ۲۰۱۳ حکم برائت گرفته بود اما دادستانی کل خواستار تجدید نظر در این حکم شده است.

منبع: ابنا

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.