Shiayan Logo
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
» نابودی آثار مکتوب شیعه توسط صهیونیست‌ها
شنبه 06 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: وهابیت و بهائیت که ساخته رژیم صهیونیستی است سعی دارند آثار شیعه را خریداری کرده و از دسترس مسلمانان خارج کنند که این وظیفه ما مسلمانان است تا از این کار جلوگیری کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از خبرگزاری فارس، اسحاق صلاحی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله هادی باریک‌بین امام جمعه قزوین بیان کرد: استان قزوین با قدمت تاریخی بی‌نظیر و وجود هنرمندان و علمای مطرح از جایگاه ممتازی در سطح کشور برخوردار است.

وی افزود: تاکنون ۳۶ هزار نسخه خطی در کتابخانه ملی و ۳۳۰ هزار نسخه خطی در سطح کشور جمع‌آوری شده است.

این مسئول تصریح کرد: کتابخانه ملی و سازمان اسناد ملی کشور این آمادگی را دارد که در هر استانی با همکاری استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مرکزی برای جمع‌آوری نسخ و کتاب‌های خطی راه‌اندازی کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بیان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین از جمله استان‌های تاریخی کشور به شمار می‌رود، کتاب‌ها و نسخ خطی زیادی وجود دارد که بهتر است در همین استان و در مرکز خاصی نگهداری شود.

صلاحی با اشاره به فراوانی نسخ خطی در کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای همسایه ایران تعداد نسخ و کتاب‌های خطی بسیار بیشتر از کشور ماست به عنوان نمونه فقط در چهار ایالت کشور هند سه برابر کتابخانه ملی ایران نسخه و کتاب خطی وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: در بازدیدی که از یکی از ایالت‌های کشور هند داشتم مشاهده کردم که یک میلیون نسخه و کتاب خطی در آن ایالت جمع‌آوری شده و نگهداری می‌شود.

در پایان این دیدار داوود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و مسعود نصرتی، شهردار قزوین برای جمع‌آوری نسخ خطی و راه‌اندازی مرکز نگهداری از آن‌ها با همکاری استانداری قزوین اعلام آمادگی کردند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.