Shiayan Logo
» کشتار ۶۰ سوری به جرم شیعه بودن در روستای «حطله»
چهارشنبه 12 ژوئن 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 2,00
امتیار شما به این مطلب:

تروریست‌ها در ادامه حملات کینه توزانه علیه طایفه‌ای خاص از سوری‌ها این بار روستای شیعه نشین «حطله» در دیرالزور واقع در شرق سوریه را هدف قرار دادند و ۶۰ نفر را قتل عام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شعیان به نقل از ابنا، در حالی که شهرهای مختلف سوریه از شمال تا جنوب و شرق و غرب آن بارها هدف حملات تروریست ها قرار گرفته است این بار سایه شوم حملات تروریست ها بر سر روستای شیعه نشین «حطله» افتاد.

تروریست ها از چند روز پیش این روستا را به محاصره در آورده و بارها آن را هدف حملات پراکنده قرار دادند تا جایی که هشتصد نفر از ساکنان روستا مجبور شدند آن را ترک کنند.

این در حالی است که کمیته های مردمی بارها به مقابله با تروریست ها برخاستند اما در نهایت آنان توانستند صبح امروز واردحطله شده و آن را به صحنه جنایت وحشتناکی علیه آن دسته از اهالی که در ان باقی مانده بودند، تبدیل کردند.

فیلم‌های ویدئویی موجود از حمله مزبور، تصاویر به آتش کشیدن منازل مسکونی و کشتار اهالی آن را به جرم شیعه بودن و حمایت از دولت بشار اسد به تصویر کشیده است.

منابع بومی اعلام کردند که تعداد قربانیان حمله امروز به حطله از مرز ۶۰ نفر گذشته است که در بین آنان تعدادی زن و کودک نیز وجود دارند به اضافه اینکه تروریست ها تعدادی از اهالی را نیز به اسارت گرفتند و حتی چهارپایان را کشته و منازل مسکونی را به طور کامل به آتش کشیدند.

تروریست ها به این نیز اکتفا نکرده و حتی اجساد شهدا را نیز تکه تکه کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تروریست های مسلح ۶۰ نفر از اهالی حطله را به دلیل دین و طایفه آنان به شهادت رساندند.

گزارش های رسیده از این روستا نیز حاکی از این است که مساجد و حسینیه ها نیز به آتش کشیده شده و تعدادی از زنان نیز ربوده شدند.

در بخشی از فیلم ویدئویی مربوط به حمله امروز یکی از سران تندروها به نام شافی العجمی که کویتی است نشان داده می شود که با مشارکت اعضای گروهک تروریستی جبهبه النصره این روستا را مورد حمله قرار داده و به بریدن سر اهالی آن افتخار کرده است.

شافی العجمی در این فیلم در حالی که از بریده شدن سر یک کودک خرسند صحبت می‌کند، رضایت خود را از بریدن سرها و کشتار و نیز نبش قبور و عملیات انتحاری در بین نیروهای امنیتی ابراز می‌دارد.
روستای حطله در شرق دیرالزور قرار داشته و حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و ساکنان اصلی آن را شیعیان تشکیل می دهند.

این نخستین بار نیست که یک منطقه که ساکنان آن را گروه یا طایفه خاصی تشکیل می‌دهند هدف چنین حملاتی قرار می‌گیرند زیرا طوایف مختلف از شیعه و مسیحی بارها هدف حملات جنایت کارانه تروریست‌ها از جمله آدم ربایی قرا گرفته‌اند که نمونه آن روستای علوی نشین «عقربا» در ریف حماه واقع در مرکز سوریه بود که در جریان آن ۲۰۰ تن از اهالی آن کشته شدند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.