Shiayan Logo
» فوت ۳۸ نفر از عمره‌گزاران ایرانی در سرزمین وحی
دوشنبه 10 ژوئن 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

آمار ۳۸ نفر فوتی درطول عمره جاری در مکه و مدینه را نشان می‌دهد، درحالی که هنوز فصل گرما را درپیش داریم می‌تواند برایمان نگران کننده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج در مکه مکرمه، باوجود گرم شدن بیشتر هوای مکه مکرمه ونزدیک شدن به فصل تابستان، این روزها وشب‌ها درمسجدالحرام شاهد انبوهی از زایران ایرانی بیمار وناتوان هستیم که مناسک عمرده مفرده خود را به وسیله صندلی‌های چرخ دار انجام می‌دهند.

گزارش رسمی آمار زایران مراجعه کننده به مراکز درمانی ایرانی دراین روزها ونیز بستری شدن‌ها نشان می‌دهد که گرمای هوا وانجام اعمال ازیک سو وکهنسالی وناتوانی وبیمار بودن عدد قابل توجهی از زایران ازدیگرسو، مشکلاتی راهم برای کاروان‌ها ایجاد کرده است.

در روز جمعه گذشته یک بیمار درمدینه منوره ویکی نیز درمکه مکرمه به دلیل ایست قلبی به جوار رحمت حق شتافتند.

آمار ۳۸ نفر فوتی درطول عمره جاری درمکه ومدینه را نشان می‌دهد، درحالی که هنوز فصل گرما را درپیش داریم می‌تواند برایمان نگران کننده باشد.

درطواف‌ها مشاهده می‌شود که برخی ازافرادی که زایران بیمار وناتوان را همراهی می‌کند ومسئولیت هدایت صندلی چرخدار آنها را برعهده دارند، ازخود زایران ناتوان‌تر هستند ویکی باید خود آنهارا در طواف وسعی همراهی کند و گاهی مشکلاتی را بوجود می‌آورد.

شایان ذکر است، با حضور هیئت پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و پزشکان متخصص و متعهد در سرزمین وحی و ارائه خدمات شبانه روزی به زائران ایرانی به صورت رایگان، خوشبختانه جای هیچ نگرانی وجود ندارد و این تذکر تنها به عنوان یک توصیه به زائران ارائه شده است تا دقت بیشتری در زمان اعزام داشته باشند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.