Shiayan Logo
» سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد
جمعه 31 مه 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 5,00
امتیار شما به این مطلب:

دقایقی پیش مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که هر سال به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در ایران برگزار می‌شود با حضور مسئولان کشوری و لشگری، نخبگان و قاریان و حافظان بین‌المللی قرآن کریم و مردم قرآن دوست تهران آغاز شد.

سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهم‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام در سالن اجلاس سران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از ایسنا، دقایقی پیش مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که هر سال به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در ایران برگزار می‌شود با حضور مسوولان کشوری و لشگری، نخبگان و قاریان و حافظان بین‌المللی قرآن کریم و مردم قرآن دوست تهران آغاز شد.

در این رقابت قرآنی که به عنوان رویداد قرآنی جهان اسلام لقب گرفته حدود ۱۱۱ قاری و حافظ بین‌المللی از بیش از ۷۰ کشور جهان از دهم تا هفدهم خرداد به رقابت می‌پردازند.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات قرار است حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه سخنرانی کنند.

وحید وکیلی نماینده ایران در رشته قرائت و هاشم سلطانی‌نژاد حافظ کل قرآن کریم نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل این دوره از مسابقات هستند.

بر اساس این گزارش، سالن اجلاس سران هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۲:۳۰ پذیرای علاقه‌مندان به نوای دلنشین کلام‌الله مجید خواهد بود و برای این منظور از میادین اصلی شهر تهران وسیله ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است.

حضور پرشور مردم از اقشار مختلف و حضور نخبگان و اساتید و قاریان و حافظان مختلف از کشورهای متعدد دنیای اسلام لحظات و صحنه‌های بسیار زیبا و ماندگاری در محل برگزاری این مسابقات ثبت کرده است.

همچنین، ۹ داور خارجی و ۸ داور داخلی کار قضاوت این دوره از رقابت‌ها را بر عهده خواهند داشت و در نهایت پنج نفر برتر هر رشته در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

در دوره گذشته این مسابقات نمایندگان ایران در رشته قرائت و حفظ کل عنوان نخست را کسب کرده بودند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.