Shiayan Logo
» فتوای مفتی سعودی در تخریب گلدسته‌های حرم عسکریین علیهما السلام نقش داشته است
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

یک پایگاه اینترنتی از نقش فتوای اخیر “بن جِبرین” از مفتی‌های برجسته سعودی مبنی بر ضرورت تخریب اماکن مقدس شیعیان در انهدام گلدسته‌های حرم عسگریین(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی “هجر” اعلام کرد: این فتوا که چند ماه پیش در پایگاه اطلاع‌رسانی شخصی بن‌جبرین منتشر شده بود تأثیر زیادی بر پیروان وهابی وی بر جای گذاشت و باعث شد تروریست‌های وهابی عراق با تأثیرپذیری از این فتوا برای تخریب این اماکن مقدس برنامه‌ریزی کنند.

وی پیش از این نیز با تأیید انهدام حرم شریف امامین عسکریین(ع) در سامرا به دست تروریست‌های وهابی و شرعی‌نامیدن این اقدام، از این جنایت تمجید کرده و حرم امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) را “بت شیعیان” خوانده بود.

این گزارش می‌افزاید: آیت‌الله “محمد هادی مدرسی” از روحانیون برجسته عراقی، دیروز با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال حمله وهابی‌های تکفیری به حرمین امیرالمؤمنین امام علی(ع) در نجف اشرف و امام حسین(ع) در کربلای معلا، به مقامات مسؤول هشدار داده و خواستار هشیاری شیعیان شده بود.

“بن جبرین” که پس از “عبدالرحمن البراک” دومین مرجع دینی وهابی‌ها در جهان به شمار می‌رود و پیش از این از اعضای بلندپایه شورای افتای دولتی عربستان‌سعودی بوده است، سال گذشته با صدور فتوایی، خواستار انهدام تمامی اماکن مقدسه شیعیان شده بود.

وی که خبرها و دیدارهایش توسط خبرگزاری رسمی عربستان‌سعودی (واس) و با پشتیبانی مالی وزارت امور اسلامی این کشور پوشش داده می‌شود، مدعی شده بود: نباید این بناها را به خاطر زیبایی هنری آنها جزء میراث اسلامی و جزء اماکن اسلامی به شمار آورد زیرا اگرچه این ساختمان‌ها در کشورهای اسلامی است اما شرع چنین بناهایی را قبول ندارد و اسلام دستور نابودی آنها را داده است.

بن‌جبرین افزوده بود: البته تدریس جوانب مربوط به این بناها از لحاظ علمی و توصیف آنها و زمان ساخت و تخریب این اماکن از لحاظ شرعی اشکالی ندارد اما باید تدریس آنها هم معطوف به پرهیز از این قبیل بناها باشد تا دانشجویان از این طریق، با علت ساخت و تخریب آنها آشنا شوند.

این روحانی وهابی در سال ۱۹۹۱، بیانیه مشهوری صادر کرده بود که بر اساس آن، درخواست کمک از آمریکا برای طرد نیروهای عراقی از کویت مجاز شمرده شد.

وی همواره در بیانیه‌هایش، برگزاری عزاداری در روز عاشورا و جشن‌گرفتن عید غدیرخم را بدعت‌های شیعی ذکر و آنان را متهم به فحاشی علیه اصحاب پیامبر(ص) کرده است.

این در حالی است که مراجع تقلید، کارشناسان مسلمان، مقامات و سازمان‌های اسلامی همواره درباره اختلاف و تفرقه‌افکنی بین شیعیان و اهل‌سنت هشدار داده و این اقدامات را در راستای سیاست‌های دشمنان اسلام از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کنند.

وهابیت دو قرن پیش، همزمان با پیدایش جریان بابی‌گری در ایران و مذهب قادیانی در پاکستان، با تشویق انگلیسی‌ها سر برآورد و این در حالی است که فتاوی روحانیان وهابی سعودی، همواره با ریشخند سایر مذاهب سنی و اهل‌تسنن اصیل مواجه می‌شود.

بن‌جبرین که دارای مدرک دکترا نیز هست از سال‌ها پیش به دعوت شیخ بن‌باز، استاد خود و مقامات سعودی، در ریاض، پایتخت این کشور سکونت دارد.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.