Shiayan Logo
» تظاهرات مردم نجف در محکومیت تخریب حرمین عسکریین
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

صدها نفر از مردم نجف با برپایی تظاهرات، انفجار در حرمین عسگریین علیهما السلام و تخریب گلدسته های این دو بارگاه مطهر را محکوم کردند.

tazahoratبه گزارش خبرگزاری شبستان، به دنبال انفجار در حرمین عسگریین در سامرا، صدها نفر از مردم شهر نجف تظاهراتی را در محکومیت این اقدام تروریستی از منطقه ثوره العشرین تا حرم امام علی علیه السلام برپا کردند.

تظاهرکنندگان، نظامیان آمریکایی را مسئول ایجاد خشونت طایفه ای در عراق و دولت و پارلمان عراق را نیز سهل انگار دانستند و آنها را به نداشتن تدبیر لازم و صحیح برای مقابله با آشوبگران متهم کردند.

همچنین مردم نجف با حرکت به سوی دفتر آیت الله سیستانی در این شهر از این انفجار و تخریب گلدسته های حرمین ابراز تأسف کردند و این حادثه را تسلیت گفتند.

از سوی دیگر، کمیته اوقاف و امور دینی پارلمان عراق انفجار در سامرا و تخریب گلدسته های حرمین عسگریین را محکوم کرد.

“ناصر الساعدی” رییس کمیته اوقاف و امور دینی گفت: این کمیته هر نوع عملیات تروریستی که وحدت و اتحاد ملت عراق را هدف قرار می دهد، محکوم می کند.

الساعدی افزود: کمیته اوقاف، دولت عراق را مسئول حمایت از حرم ها و اماکن مقدس و موظف به تلاش برای توقف بحران امنیتی در این کشور می داند.

بنا به گزارش الفرات، نوری مالکی، نخست وزیر عراق نیز پس از انفجار سامرا تصمیم گرفت از ساعت ۱۵ امروز به وقت عراق تا اطلاع ثانوی مقررات منع آمد و شد را در بغداد اجرا کند.

گفتنی است، صبح امروز در یک عملیات تروریستی دو گلدسته حرمین عسگریین تخریب شد. این درجالی است که فوریه سال ۲۰۰۶ میلادی نیز حرمین عسگریین مورد حمله قرار گرفته و گنبد این بارگاه مطهر تخریب شده بود.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.