Shiayan Logo
» تایید حمایت مالی شاهزاده‌های عربستانی از افراد مسلح سنی در لبنان!
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

شبکه خبری الجزیره اعلام کرد توقیف نوار مصاحبه این شبکه با ولیعهد سابق اردن به دلیل تایید حمایت مالی شاهزاده‌های عربستانی از افراد مسلح سنی در لبنان از سوی وی بود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته مقامات شبکه الجزیره و تایید مقامات اردنی، مسئولان امنیتی اردن نوار ویدیویی مصاحبه ملک حسن، ولیعهد سابق این کشور و عموی پادشاه کنونی با شبکه خبری الجزیره را توقیف کردند.

اردن تنها اعلام کرده است این نوار در زمان خروج خبرنگار الجزیره از اردن توقیف شده و از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

ناصر جوده، سخنگوی اصلی دولت اردن توقیف این نوار را تایید کرده اما گفت این مسئله هیچ ارتباطی با محتوی مصاحبه ملک حسن با شبکه الجزیره نداشته است.

این در حالی است که قصان بن جدو، دبیر دفتر شبکه الجزیره در بیروت که این مصاحبه را در امان انجام داده بود، دلیل توقیف نوار مصاحبه را سخنان ملک حسن در تایید این مسئله بود که مشاور امنیت ملی عربستان وظیفه حمایت مالی افراد مسلح سنی برای مبارزه با گروه حزب الله را برعهده دارد

این شبکه فرد حمایت کننده از افراد مسلح سنی را ملک بندر بن سلطان، سفیر سابق عربستان در واشنگتن اعلام کرده است.

به گفته جوده، ملک حسن همچنین از سیاست‌های آمریکا در منطقه انتقاد کرده و آن را مخرب دانسته است.

وی همچنین اعلام کرد مسئولان اردنی به دفتر این شبکه در امان اعلام کرده‌اند این اقدام رسمی و از سوی مقامات دولتی بوده اما آنها مشکلی با شبکه الجزیره ندارند. نیروهای اردنی همچنین به جوده اعلام کرده بودند کشور اردن منافعی بالاتر از پاینبدی به آنچه خبرنگاران آزادی خبری می‌نامند، دارد.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.