Shiayan Logo
» حمله آمریکایی‌ها به نمازگزاران شیعه در بغداد
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

“علی البلاغی” مسؤول دفتر شهید صدر در منطقه “العامل” در این باره گفت: آمریکایی‌ها و نیروهای عراقی پس از این حمله پیکرهای نمازگزاران، اجساد کشته‌ها و زخمی‌ها را عمداً رها کردند تا بر اثر شدت خون‌ریزی جان بسپارند .

نیروهای آمریکایی با حمله به محل برگزاری نماز جمعه در یکی از مساجد بغداد، دستکم چهار نفر از شیعیان نمازگزار را شهید و دهها نفر دیگر را زخمی کردند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری “النهرین”، نیروهای آمریکایی در عملیاتی با پشتیبانی بالگردها و توپ‌های جنگی، همزمان با برگزاری آیین نماز جمعه، به بهانه حضور شیعیان حامی جیش المهدی (عج) وابسته به مقتدا صدر، به مسجدی متعلق به شیعیان در منطقه “البیاع” بغداد حمله کرده و ده‌ها شیعه عراقی را به شهادت رسانده و زخمی کردند.

نیروهای آمریکایی با همکاری نیروهای عراقی، همزمان با این حمله هوایی، به سوی پاسبانان مسجد نیز تیراندازی کردند.

به گفته شاهدان عینی چهار تن از شهروندان عراقی در این حمله در دم به شهادت رسیده و ده‌ها تن زخمی شدند که حال برخی از زخمی‌ها وخیم گزارش می‌شود.

این در حالی است که ارتش آمریکا مدعی شده تعداد کشته ‌شدگان ،دو نفر بوده‌اند.

“علی البلاغی” مسؤول دفتر شهید صدر در منطقه “العامل” در این باره گفت: آمریکایی‌ها و نیروهای عراقی پس از این حمله پیکرهای نمازگزاران، اجساد کشته‌ها و زخمی‌ها را عمداً رها کردند تا بر اثر شدت خون‌ریزی جان بسپارند.

برخی شاهدان عینی نیز از شهادت پنج نمازگرار در این حمله خبر دادند.

پادگان موسوم به “آزادی” متعلق به نیروهای خارجی در عراق، با صدور اطلاعیه‌ای درباره این حمله اعلام کرد: بالگردهایی که در این عملیات شرکت داشتند، با شلیک ۱۰۰ گلوله ۳۰ میلی‌متری به یک مسجد در جنوب‌غربی بغداد، به حمله تعدادی مسلح به یک نظامی آمریکایی در ساعت ۹:۴۵ دقیقه صبح جمعه (دیروز) پاسخ دادند.

گفته می‌شود این حمله از سوی افراد مسلحی از مسجد البیاع صور گرفته است.

النهرین می‌افزاید: این حمله، در راستای عملیات صورت می‌گیرد که طی آن نیروهای آمریکایی موظفند به بهانه اجرای طرح موسوم به “اجرای قانون” که از دو ماه پیش در حال اجراست به مساجد و حسینیه‌های شیعیان در بغداد حمله کنند.
این گزارش می‌افزاید: نیروهای آمریکایی با استفاده از سکوت دولت، شهروندان شیعه را در مناطق و محلات شیعه‌نشین به‌طور عمد آماج ترورهای هدفمند خود قرار می‌دهند. آنها همچنین صدها تن را به بهانه همکاری با شیعیان دستگیر کرده و به زندان انداخته‌اند که از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.