Shiayan Logo
» دیدار علمای اهل سنت با آیت الله سیستانی
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

روزنامه‌ی الصباح نوشت: آیت‌الله العظمی سیستانی در دیدار با گروهی از علمای اهل تسنن عراق، بر ضرورت منحل ساختن شبه نظامیان و منحصر ساختن سلاح در دست دولت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نوشته‌ی روزنامه‌ی الصباح – چاپ بغداد – آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعه، در دیدار با هیاتی از علمای اهل تسنن بغداد، تکریت، الانبار، دیالی، کرکوک و کردستان عراق نسبت به هر گونه تلاش جهت ایجاد فتنه و آشوب طایفه‌یی در این کشور هشدار داد.

وی خطاب به علمای سنی تاکید کرد: هیچ اختلافی بین ما و شما نیست و اختلافات علمی و دینی بین علما اختلاف مطلق محسوب نمی‌شود.
آیت‌الله العظمی سیستانی بار دیگر تاکید کرد که سلاح باید به دولت عراق منحصر باشد و نباید این اسلحه در اختیار شبه نظامیان باشد.
وی همچنین حفظ وحدت عراقی‌ها و حرام دانستن ریختن خون مسلمانان را خواستار شد.
مرجعیت شیعه هم چنین از اهالی کرکوک خواست ضمن حفظ وحدت، به دنبال احقاق حقوق خود باشند.
شیخ محمد الطالبانی رییس هیات سنی نیز تاکید کرد که مذاکرات با آیت‌الله سیستانی بر محور کنترل خشونت‌ها و متوقف ساختن تفرقه و نفاق مذهبی و طایفه‌یی استوار بود.
وی افزود: همگی ما به دنبال تحقق یک صلح ملی و دینی صادقانه هستیم زیرا همه‌ی علمای سنی و شیعه‌ی عراق پرچم صلح را به دوش می‌کشند و این مذاکرات می‌تواند پیامدهایی مثبت را در کنترل درگیری‌های طایفه‌یی به دنبال داشته باشد.
اعضای هیات سنی هم چنین با برخی دیگر از مراجع عظام عراق از جمله محمد سعید حکیم، محمد اسحاق الفیاض و بشیر النجفی دیدار کردند .

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.