Shiayan Logo
» انتقاد شدید سعودی‌ها از دولت عراق!
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

«سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان سعودی تنها یک روز پس از پایان نشست شرم الشیخ به انتقاد از دولت مالکی پرداخت و آن را به پایبند نبودن به تعهداتش متهم کرد.

به نوشته روزنامه کارگزاران، این در حالی است که پیش از این کارشناسان پیش بینی کرده بودند با دعوت رسمی ملک عبدالله از مالکی نخست وزیر عراق برای سفر به عربستان از میزان تنش ها میان دو کشور کاسته شود.

فیصل در اتهام های خود به مالکی گفت؛ دولت عراق قادر به خلع سلاح شبه نظامیان نیست و این در حالی است که خطر تروریسم سراسر عراق را فراگرفته و به مراحل بسیار خطرناکی رسیده است.

اما در حالی که اختلاف دولت های عراق و عربستان هر لحظه عمیق تر می شود، به نظر می رسد مواضع سوریه و عراق به ویژه پس از ملاقات «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه با کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه ایالات متحده به یکدیگر نزدیک شده است.

روز گذشته منابع خبری عراقی اعلام کردند، مقام های سوری سه تن از رهبران تروریستی مراکشی که نقش کلیدی در جابه جایی تروریست ها به عراق داشتند را به مقام های رباط تحویل دادند. این در حالی است که نیروهای امنیتی سوریه ده ها نفر از افراطیون وابسته به القاعده را نیز در مناطق شرق سوریه به قتل رسانده اند.

مقام های امنیتی سوریه همچنین اعلام کرده اند، از ابتدای ماه مارس تاکنون حداقل یکصد نفر از افراد وابسته به القاعده را دستگیر کرده اند که یکی از این افراد از مقام های عالی رتبه و مهم القاعده است.

منبع : بازتاب

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.