Shiayan Logo
» آیت الله خامنه ای: آیت الله سیستانی مرجعی بیدار و هوشیار هستند
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 3,50
امتیار شما به این مطلب:

آیت الله خامنه ای در دیدار با نوری المالکی مطالبی را در باره عراق فرمودند که پایه و اساس سیاست های جمهوری اسلامی در باره این کشور است.

تقبیح اقدام زشت امریکا در اشغال عراق، مسؤولیت این کشور در قبال ناامنی های عراق، شکست سیاست جاری امریکا در عراق، مداخلات نامشروع امریکا در امور عراق و در عین حال حمایت از دولت مالکی و خوشبینی نسبت به آینده عراق از اصول اساسی سیاست جمهوری اسلامی در عراق است.

اما در این دیدار و گفتگو یک نکته مهم وجود داشت و آن این که مقام معظم رهبری، روی نقش کلیدی آیت الله سیستانی در عراق که همیشه تکیه داشتند، این بار به صراحت در تأیید نقش مزبور سخن گفتند.

دورانی بود که کسانی در این کشور سخن به انتقاد از مرجعیت گشوده و حتی برخی از روزنامه های رسمی در ایران که از اموال بیت المال هم ارتزاق می کنند، نسبت به آیت الله سیستانی اعتراض و انتقاد داشتند. همان زمان، بر بسیاری آشکار بود که مقام معظم رهبری، پایه و اساس سیاست جمهوری اسلامی را در جهت تأیید مواضع آیت الله سیستانی و حمایت از آن قرار داده است، اما از روی خامی و تصور انقلابی گری و زمانی که حتی صدا و سیما اقدامات گروهکهای وهابی را مبارزه و مقاومت می خواند، اینان با قلم تند خود از مرجعیت عراق انتقاد می کردند.

آنچه این بار به صورت آشکار از سوی رهبری مطرح شد تأیید موضع مرجعیت عراق و ستایش از آن بود. به گزارش خبرگزاری ایرنا آیت الله خامنه ای در دیدار با نوری المالکی، مرجعیت را یکی از نقاط برجسته و مهم عراق برشمردند و خاطر نشان کردند: امروز مرجعیت نجف به ویژه آیت الله سیستانی مرجعیت بیدار و هوشیار است و مواضع ایشان خدمت فراوانی به ملت و آینده عراق کرده است.

کسانی که طی این چند سال رفت و آمدی با آیت الله سیستانی داشته اند می دانند که تعبیر «بیدار و هوشیار» تا چه اندازه دقیق است. دیگر آن که به تعبیر آیت الله خامنه ای، مواضع ایشان در این سالها تا چه اندازه به منافع ملت عراق کمک کرده است. بی تردید «آینده» عراق نیز برای شیعه و سنی در صورتی مطلوب خواهد بود که روی مواضع آیت الله سیستانی تأکید و تکیه شود.

این مواضع بر اساس اصول انسانی، اسلامی و ملی و در جهت منافع مردم عراق از هر گروه و طایفه پایه گذاری شده و بدون از تفرقه گرایی و طائفی گری بوده و هست.

مع الاسف جماعتی از متعصبین به تحریک دولت های عربی آن هم با توهمات پوچ راه را برای ماندن امریکا در عراق باز گذاشته و گرچه به زعم خود تصور می کنند در حال مبارزه با امریکا هستند اما از این نکته غفلت دارند که با ادامه دادن این وضع، نه تنها وضع مردم عراق سامانی نخواهد گرفت که عراق صحنه منازعات منطقه ای و فرامنطقه ای شده و به میدان جنگ قدرتها و دولت های اجنبی تبدیل خواهد شد و در این میان، سودی که امریکا و غرب از این تفرقه خواهد برد، هم ادامه اشغال عراق و هم بدنام کردن مسلمانان و هم دور نگه داشتن آن از پیشرفت و آبادی است و بیش و پیش از همه ای منافع مردم عراق است که نابود می شود.

این در حالی است که سیاست آیت الله سیستانی حمایت از اصول دمکراسی در عراق، رعایت حقوق اقلیتهای مذهبی و طائفی و همزمان فراهم کردن راهی برای بیرون راندن امریکایی ها در فرصت مناسب است.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.