Shiayan Logo
» عربستان از زائران ایرانی انگشت‌نگاری کرد!!
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

عربستان سعودی در اقدامی بی‌سابقه، از زائران دو کاروان ایرانی که دیشب وارد این کشور شدند انگشت‌نگاری کرد.

به گزارش فارس، پلیس عربستان سعودی، دیشب (۶ شهریور ۱۳۸۶) در اقدامی توهین‌آمیز، برای نخستین بار از تمامی دانشجویانی که برای انجام اعمال عمره مفرده، در قالب دو کاروان زیارتی، وارد فرودگاه بین‌المللی جده شده بودند، انگشت‌نگاری و عکسبرداری کردند.

فارس افزود: مأموران سعودی همچنین در سال جدید، در اقدام بی‌سابقه دیگری، گذرنامه و مدارک تمامی زئران ایرانی را اسکن و اطلاعات آن را ذخیره می‌کنند که این کار نیز تا پیش از این، سابقه نداشته است.

طبق قوانین بین‌المللی، انگشت‌نگاری و عکسبرداری از مسافران، تنها در مورد مجرمان و تروریست‌ها انجام می‌شود و برخورد ناشایست شب گذشته مأموران سعودی با زائران ایرانی، پیام خوبی در بر ندارد بویژه آنکه همزمان حجت‌الاسلام والمسلمین ” محمد محمدی ری‌شهری ” نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در عربستان‌سعودی و “مصطفی خاکسار قهرودی” رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان بتازگی به عربستان سفر کرده‌اند.

فارس ادامه داد: این حادثه در حالی رخ می‌دهد که آقای خاکسار قهرودی، روز قبل از این حادثه با همتای سعودی خود دیداری داشتند که در این دیدار، درباره‌ مسائل عمره و برخورد برخی افراد افراطی با زائران ایرانی بحث و تبادل نظر شد و وزیر حج این کشور برای بررسی این موضوع و کمتر شدن برخوردها،‌ قول مساعد داده بود.
همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین ری‌شهری بتازگی در نشست روحانیون کاروان‌های عمره تأکید کرده بود که شبهات و توهین‌ها علیه مذهب تشیع با برنامه‌ریزی خاصی صورت‌می‌گیرد و برخورد با آن نیازمند دقت کافی است.

وی همکاری‌های دو جانبه ایران و عربستان را موجب رشد و ترقی جهان اسلام دانسته و خاطرنشان کرده بود: برخی می‌خواهند اتحاد و همدلی میان ایران و عربستان را با اختلاف خدشه‌دار کنند و ما باید در این زمینه هشیار باشیم.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.