Shiayan Logo
» وهابی ها در ایران چه می کنند؟؟!!!
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 3,92
امتیار شما به این مطلب:

بی انصافی است اگر فرقه افراطی و تکفیری وهابیت را به اهل سنت نسبت دهیم. وهابیت یک مرام عقیدتی است و هیچ ارتباطی به مذاهب شافعی، مالکی، حنبلی و حنفی ندارد. اینها مذاهبی فقهی هستند در حالی که وهابیت، یک مرام تکفیری عقیدتی است.

اگر چه اهل سنت ایران ، صدها سال است در کنار اهل تشیع تعامل متقابل احترام آمیزی دارند اما طی چند سال اخیر تحرکاتی در برخی مناطق سنی نشین برای ایجاد تقابل با شیعه از طریق آموزه های وهابیت آغاز شده که اخیرا” این تحرکات رشد فزاینده ای گرفته است. نکته جالب اینکه همزمان با این حرکت های افراطی گرایانه به نام اهل سنت ، هر از چند گاهی ، جزوات و کتب حاوی اهانت به باورهای اهل سنت از جانب برخی گروه های خاص که اتفاقا” با نظام شیعی ایران در تقابل هستند توزیع می شود که این دو حرکت به صورت مکمل یکدیگر در ایجاد تقابل سنی و شیعه عمل می کنند.

 

تاسیس مدارس وهابی به نام اهل سنت
اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد در برخی استان های مرزی کشور ، برخی مدارس دینی که به نام اهل سنت تاسیس شده ، نسبتی با آموزه های نحله های شناخته شده اهل سنت نداشته و تعالیم آنها صددرصد وهابی است و عمدتا” متمرکز بر آموزش عقاید ضد شیعی هستند.دانش آموزانی که دوره راهنمایی را پشت سر می گذارند، با مدرک سیکل وارد این مدارس که دوره ای ۴ ساله دارند، می شوند. این مدارس بصورت شبانه روزی با امکانات رفاهی عالی اداره می شوند. دانش آموزان از صبح تا بعد از ظهر در این مدارس به سر می برند و برای اینکه از مدارک رسمی تحصیلی نیز عقب نمانند، در دبیرستان های شبانه دولتی ثبت نام می کنند و تا اخذ مدرک دیپلم ادامه تحصیل می دهند. در این ۴ سال، عقاید و تفسیرهای عقیدتی وهابیت را به عنوان عقاید صحیح به دانش آموزان تزریق می شود و بعد از چهار سال فازغ التحصیل می شوند. چون دراین مدارس بنیه دروس عربی دانش آموزان قوی می شود، عده ای پس از ۴ سال به مدارس تربیت معلم و رشته دبیری می روند، اما عده ای دیگر از این دانش آموزان به مدارس بالاتر وهابیت – بعضا” در خارج ایران- اعزام می شوند تا مدارج عالی تر را کسب کنند.
در کنار مدارس دینی وهابی ها، این گروه توانسته اند دبیرستان هایی غیرانتفاعی نیز ایجاد کنند تا بهتر بتوانند دانش آموزان را کنترل کنند.
نتیجه فعالیت این مدارس وهابی طی چند سال اخیر این بوده که توانسته اند در دانش آموزان و طلاب استحاله و دگرگونی ایجاد کرده و سنی های اشعری و شافعی را به وهابی های دو آتشه تبدیل کنند.

 

مدارس وهابی ازکجا تامین می شوند؟
وهابی ها داخل ایران از نظر مالی پیوند محکمی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خصوصا” عربستان سعودی و امارات متحده عربی دارند. آنها احساسات مردم این کشورها را نیز را نسبت به شرایط اهل تسنن در جمهوری اسلامی ایران تحریک می کنند و با مظلوم نمایی عنوان می کنند که ما تحت فشار هستیم و عقاید اهل سنت ایران درتنگنا قرار دارد. یکی از بزرگ ترین کشورهای حامی این تفکر، عربستان سعودی است.
یکی از بزرگترین پشتوانه های مالی وهابیون ایران در کشور امارات متحده عربی، فردی است که تمام دارایی هایش از طریق خرید و فروش سیگار«وینستون لایت» کسب کرده است. جالب است که برخی روحانیون وهابی اصولا” کشیدن سیگار را حرام می دانند.

تفاوت اهل سنت با وهابیون
بی انصافی است اگر فرقه افراطی و تکفیری وهابیت را به اهل سنت نسبت دهیم. وهابیت یک مرام عقیدتی است و هیچ ارتباطی به مذاهب شافعی، مالکی، حنبلی و حنفی ندارد. اینها مذاهبی فقهی هستند در حالی که وهابیت، یک مرام تکفیری عقیدتی است.
اغلب اهل سنت ایران در استان های کردستان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان شافعی و اشعری بوده و شدیدا” از فعالیت وهابی ها نگرانند. حتی اهالی برخی از مناطق اهل سنت از نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار دارند که با وهابی ها برخورد کند.برهمین مبنا، عده ای ازعلمای اهل سنت نیز نگرانی خود را از تحرکات این گروه اعلام کرده اند و گفته اند که عقاید خود را از جانب آموزه های افراطی آنها در خطر می بینند.

 

مسائل فراروی جمهوری اسلامی ایران
متاسفانه برخی مسئولین کشور هنوز شناخت دقیقی از فرقه وهابی ندارند و فرق یک روحانی سنی و وهابی را تشخیص نمی دهند. نکته دیگر اینکه هنوز خط مشی مشخصی در برخورد با این گروه تندرو دیده نمی شود. گاهی اوقات میان امام جمعه شهرستان و مقامات کشوری نظیر فرماندار در برخورد با فعالان این گروه ، رفتار دوگانه ای را شاهد هستیم.
به طورکلی درعقیده وهابی ، شیعه کافر و مشرک است و مال و جانش حرمت ندارد . در همین راستاست که فردی مثل عبدالمالک ریگی ده نفر را می کشد و عین خیالش هم نیست. با این روند انتظار فاجعه های بزرگ تری در آینده دور از ذهن نیست . یا اینکه چند سال پیش، وهابی ها وارد قبرستان اهل سنت بندرعباس شدند و تمام سنگ قبرها را خراب کردند و بهانه اشان این بود که سنگ قبر مظهر بت پرستی است و در مسلک ما حرام است. این در حالی است که در عقیده تشیع ، حتی وهابی هم مشرک تلقی نمی شود و مسلمان قلمداد می گردند.

گزارش: عبدالحسین مشفق

منبع : پایگاه خبری تحلیلی جهان

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها: ،

نظر شما


نظرات (۲۸ نظر)


  • علیرضا:

    لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله


  • سعید:

    عالی


  • یعقوب:

    عالی بود


  • mahan sepahan:

    از مطلب مفید شما متشکرم


  • هادی:

    اللهم عجل لولیک الفرج


  • فرح:

    خوب بود


  • omid:

    بد نبود


  • رضا:

    خدایا امام زمان را برسان


  • مهسا:

    اللهم عجل لولیک الفرج


  • مریم:

    خوب بود


  • reza:

    very good


  • رسول:

    ارزوی ظهور اقا امام زمان(عج)


  • سبیده:

    آرزوی ظهور آقا امام زمان


  • ناشناس:

    اللهم عجل لولیک الفرج


  • بی نام:

    من با نطر سید حسین عزیز موافقم این مطالب باید به صورت عمومی پخش بشن…..
    یاعلی مددی


  • مصطفی:

    … اللهم عجل لولیک الفرج


  • ترکمن صحرا:

    نگرانی های حاکم در شما دوست عزیز دقدقه های ماجماعت ترکمن را نیز فرا گرفته به گونه ایی که تنها راه تشخیص افراطی های اجنبی شناخت عقیده های سالم از ناسالم میباشد در حال حاضر که این جماعت بیشتر جوانان تحصیلکرده را هدف قرار داده وبا این مضمون که ما باهیچ یک از مذاهب چهارگانه اهل سنت مشکلی نداریم فقط به دنبال بهترین قواعد و راه کارها هستیم و فرقی نمیکند که این قواعد در کدام فرقه یا مذهب باشد . درواقع با بیان اینگونه مطالب نرم و ملایم ازدیدگاه روشن فکری وارد عرصه عقاید سراپا احساساتی جوانان گشته و بدور از چهارچوب های شرعی راه استدلال و استنتاج را برای جوانان اسان میگذارند تا در نهایت ضربه اخر خویش را که همان شعار مسمومشان در سطح جهانیس در اذهان اماده شده حک کنن و ان: ما به دنبال قاعده ایی نو هستیم که شباهت بسیاری به شعار فراماسون ها که میگویند ما به دنبال نظم نوین جهانی هستیم دارد امیدوارم جونان با مراجعه و مراوده با مدارس قدیمی محلاتشان در اشنایی هرچه بیشتر با عقاید سالم قدم گذارند تا از گزند مارهای منافقان در امان بمانند


  • saeed:

    به نظر من برای جلو گیری دین وهابیت فقط نماز و ایمان به ظهور آقا امام زمان عج تنها را ه حل است.


  • علی:

    خطر این رویداد کمتر از تهاجم نظامی به کشورمان نیست بلکه بیشتر است . زودتر از این باید مسئولین فکری میکردند .چرا هنوز اقدامی نکرده اند ؟ !!!


  • ناشناس:

    فقط امیدمون به امام زمانمون هست
    اللهم عحل لولیک الفرج


  • محمد92:

    خدا به دادمون برسه
    مسئولین خودشون رو به خواب نزدن!
    واقعا خوابن


  • محمد:

    لعنت وعذاب خدا بر وهابیت


  • علی:

    با سلام
    به نظر من مسئولین و کارشناسان مذهبی ایران و
    دولتمردان می بایست طرح هائی جهت مقابله با تکثیر وهابیت انجام دهند. در کشوری که بیشترین جمعیت را مذهب شیعه تشکیل می دهد دلیلی بر بقاء وهابیت در ایران نباید باشد .
    چرا که چون مگر نه این است که خون شیعه برای آنها حلال است ؟ مگر نه اینکه جنایاتی که در سوریه با شیعیان انجام میدهند دال بر ارتباط مستقیم آنها با اسرائیل و امریکا و انگلیس می باشد؟؟؟؟
    آنها همچنان برای تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی دست از تلاش بی وقفه بر نمی دارند .
    نباید بگذاریم روزی فرا رسد که تک تک ایرانیان توسط وهابیون به خاک و خون کشیده شوند!!
    این یک هشدار است!!!!!!!!!!
    هشداری که شاید اگر از همین حالا مبارزه انجام دهیم باز هم کوتاهی کرده ایم


  • انصاری بور:

    اطلاعات خوبی بود ممنون


  • امیر حسین صدرا:

    خیلی ممنون خوب است


  • سيدحسين حسيني:

    باسلام: چرااین مطالب رابصورت عمومی پخش نمیکنید.چرااین موضوع به این مهمی اصلا مورد توجه قرار نمیگیره


  • سمیرا:

    لعنت خدا بر وهابی و وهابی پرستی


  • sadegh:

    مرگ بر وهابی………..


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.