Shiayan Logo
» عصام العماد: وهابیت غرق در شرک است
یکشنبه 19 ژانویه 2014
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 5,00
امتیار شما به این مطلب:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شعیان به نقل از ابنا، دکتر عصام العماد در نشست «شناخت وهابیت و راه‌های مقابله با آن‌ها»، در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) قم با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی وهابیت این است که مکاتب تشیع و تسنن را مشرک معرفی کند، گفت: وهابیت چون مبتلا به شرک است همه را مشرک می‌داند.

این مستبصر یمنی ادامه داد: من خودم وهابی بودم و برایم مسلم است که وهابیت غرق در شرک است و چون گرفتار این مسئله هستند، فکر می‌کنند که همه مسلمانان مشرک هستند.

وی با تاکید بر اینکه وهابیون حقیقتا مشرک هستند، ابراز داشت: شیخ محمد عبدالوهاب در کتاب خودش می‌گوید که عملکرد خدا و رسول(ص) مثلا باید این طور و یا آن طور باشد!!!، آیا این مسئله شرک نیست که برای خدا و پیامبر(ص) تعیین تکلیف می‌کند؟ این کار دخالت در امر خداوند است. یعنی خود را بالاتر از خدای متعال و نبی مکرم اسلام(ص) دیده است.

عصام العماد تصریح کرد: وهابیون برای فرار از شرک، کتاب می‌نویسند، بمب‌گذاری می‌کنند، خود و غیر خود را نابود می‌کنند. اینها انسان‌های فریب خورده‌ای هستند که باید آنان را نجات داد.

این محقق و پژوهشگر یمنی ادامه داد: اگر وصیت‌نامه یک وهابی را قبل از انجام عملیات انتحاری مطالعه کنید، خواهید دید که براساس عقیده و برای فرار از شرک این کار را انجام می‌دهند، لذا اگر برای آنان اثبات کنیم که این عمل و این عقیده، مشرکانه است، تسلیم می‌شوند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام(ص) یادآور شد: مطمئنا اگر فرد وهابی که می‌خواهد عملیات انتحاری انجام دهد، پی به اشتباه خود ببرد، هیچ گاه مرتکب این گونه جنایات نخواهد شد. لذا ما باید روشنگری کرده و افراد گرفتار در بند وهابیت را نجات دهیم.

عصام العماد با اشاره به لزوم شناخت و معرفی ماهیت واقعی وهابیت تاکید کرد: ما باید وهابیت را به خوبی بشناسیم و با استدلال مبانی آنها را رد کرده و به آنان بفهمانیم که تفکراتشان شرک است.

عصام العماد یمنی الاصل، سال‌ها در دانشگاه‌های عربستان سعودی تحصیل کرده و خود به دلیل اندیشه‌ای در جرگه وهابیون بوده، اما پس از تحقیق درباره مذهب حقه شیعه و مفتخر شدن به رهرویی اهل بیت(ع) و اختیار تشیع، سالیانی است که در نشست‌ها و جلسات مختلف، پرده از زوایای انحراف وهابیت و سلفیون افراطی بر می‌دارد

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


نظرات (یک نظر)


  • زهرا:

    ممنون ازمطالبتون خیلی ارزشمند بود اجرتون بااهل بیت


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.