Shiayan Logo
» اطلاعیه مراسم اولین سالگرد ‌آیت‌الله‌ حاج آقا مجتبی تهرانی
پنج‌شنبه 12 دسامبر 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 4,33
امتیار شما به این مطلب:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان اولین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) برگزار خواهد شد. متن اطلاعیه این مراسم به شرح زیر است:

22138922

بسم الله الرحمن الرحیم
امیر المومنین علی (ع) : ( الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِیَ الدَّهْرُ أَعْیَانُهُمْ مَفْقُودَهٌ وَ أَمْثَالُهُمْ فِی الْقُلُوبِ مَوْجُودَه)
علماء، تا دنیا برقرار است زنده اند. بدن هایشان گرچه در زمین پنهان اما یاد آنان همیشه در دل ها زنده است.
(نهج البلاغه- حکمت ۱۴۷)

روزهایی که در آن قرار داریم یادآور ایامی است که بی تاب سلامتی وجود پربرکت عالم عامل ربانی حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی (رضوان الله تعالی علیه) حمد شفا می خواندیم. شفایی که چند روز بعد در عروج اربعینی روح شیدا و بی قرار این عارف واصل و مجاهد سالک رقم خورد و آنچنانکه که عمری طلب می نمود در روز اربعین به قافله حسینی (ع) پیوست. یکسال گذشت و ما از شنیدن ندای «واسمع ندایی …» او محروم گشتیم. نور دیده ما از مدسه نور رفت. شب های احیاء کاسه هایمان خالی بود تا دوباره کسی برایمان «یا ایها العزیز…» بگوید و از مولایمان، «قطب عالم امکان» (عج) بخواهد که تقدیرمان را به بهترین نحو ثبت و ضبط فرماید. دیگر میان ما نبود تا مرجعیت و فقاهت را کنار گذارد و با توسل به باطن لیله قدر، برایمان روضه درب نیم سوخته بخواند.
به ما آموخته بود که « اگر کسی چشم به دنیا نداشته باشد، دل‌‌های مردم به او جلب می‌‌شود» و بعدها فهمیدیم دلیل عزت او را. گفته بود «بهترین رفیقت کسی است که تو را به یاد خدا می اندازد. » و یاد این بهترین رفیق هرگز از لوح دل و جان ما نرود.
اینک ماییم و غم فراقی که هر چه می گذرد تازه تر می شود. فراق استادی که شهرت گریزی و پرده نشینی اش، ما را از درک گوهر وجودی این «چراغ هدایت» محروم ساخت و فقدان او ثلمه ای جبران ناپذیر به همراه داشت. حادثه ای ناگوار که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، «ضایعه ای برای حوزه علمیه، روحانیت و جامعه مذهبی تهران» تلقی می گردد.
در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مصادف با اولین سالگرد رحلت استاد اخلاق حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی (ره)، مراسمی از طرف بیت معظم له به شرح زیر برگزار می گردد:

زمان: یکشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۱ ساعت ۹ الی ۱۱ صبح
مکان برگزاری جلسۀ برادران : خیابان مصطفی خمینی، خیابان پانزده خرداد، بازار آهنگران، مسجد جامع بازارتهران
مکان برگزاری جلسۀ خواهران : خیابان مجاهدین اسلام، میدان بهارستان، روبروی ساختمان مجلس، خیابان شهید رحمانی پور، خیابان قائن، پلاک ۴۳
(دفتر حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه و دفتر مؤسسه مصابیح الهدی)
حضور حضرات علماء، فضلاء، طلاب و عموم مردم شریف، موجب ارج نهادن به مقام شامخ علم و عالم و روحانیت می باشد

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


نظرات (یک نظر)


  • مهسا جعفری:

    مجموعه سخنرانی های ایت الله تهرانی را در مورد تربیت اسلامی بصورت متنی بزایم ارسال نمایید متشکرم


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.