Shiayan Logo
مستبصر بوسنیایی:
» به خاطر حضرت زهرا سلام الله علیها با حجاب شدم
دوشنبه 28 اکتبر 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 3,86
امتیار شما به این مطلب:

مبلغ اهل بوسنی و هرزگوین با اشاره به اینکه تحت تاثیر حضرت فاطمه زهرا(س) مسلمان شده و حجاب را برگزیدم، گفت: به تبعیت از من خانواده و همسرم نیز مسلمان شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، «خانم آیدا یاشرویج» مبلغ اهل بوسنی و هرزگوین، با اشاره به اینکه تحت تاثیر حضرت فاطمه زهرا(س) مسلمان شده و حجاب را برگزیدم، اظهار داشت: به تبعیت از من خانواده و همسرم نیز مسلمان شدند.

وی که در حاشیه دیدار با «حجت‌الاسلام روحانی» امام جمعه بابل از زندگی خود می گفت افزود: من در یک خانواده مسلمان سنی متولد شدم و دارای ۶ خواهر و سه برادر هستم و فرزند اول خانواده محسوب می‌شوم. از ۱۰ سالگی بازیگر تئاتر بودم و بدون هیچ تقید دینی، کارهای فرهنگی انجام می‌دادم.

این مبلغه اهل بوسنی هرزگوین با اشاره به اینکه به صورت اتفاقی در مراسمی که مربوط به حضرت فاطمه (س) بود حضور یافتم، افزود: در اینجا بود که تحت تاثیر این شخصیت بزرگوار قرار گرفتم و بعد از آن حجاب را در زندگیم انتخاب کردم.

یاشرویج اضافه کرد: بعد از انتخاب حجاب تمام افراد خانواده‌ام به تبعیت از من حجاب را انتخاب کردند در حالی که هیچ فشار و اصراری از سوی من برای مجاب کردن آنها انجام نشد.

وی تصریح کرد: بعد از مدتی با یک جوان شیعه مذهب بوسنیایی آشنا شدم و بعد از ازدواج با او، من نیز مذهب شیعه را انتخاب و آن را به عنوان مکتب برتر جهان پذیرفتم.

طلبه بوسنییایی با بیان اینکه به همراه من سه خواهر و یک برادرم نیز شیعه شدند، افزود: یک خواهر و یک برادر شیعه من در حال حاضر در ایران زندگی می‌کنند.

یاشرویج با اشاره به اینکه اکنون به مدت ۶ سال من و همسرم نیز در قم زندگی می‌کنیم، اذعان داشت: بعد از ازدواج برای ادامه تحصیل به قم مسافرت کردیم و اکنون در رشته روانشناسی و معارف اسلامی مشغول به تحصیل در حوزه علمیه قم هستم.

این مبلغ با بیان اینکه تاکنون افتخار زیارت حضرت معصومه (س) و زیارت کربلای معلا را داشتم، گفت: کرامات ائمه اطهار(ع) را از نزدیک دیده ام و بر من اثبات شد که ائمه همان هدایتگران به حق انسان‌ها در طول تاریخ هستند.

وی تصریح کرد: نعمت زندگی در ایران نعمت بزرگی است چرا که هر کسی به راحتی می‌تواند حجاب را انتخاب کرده در کنارش آزادی داشته و در کارهای اجتماعی مورد دلخواه وارد شود.

مبلغه بوسنیایی خطاب به جوانان ایران اذعان داشت: جوانان ایران بدانند مردم اروپا و آمریکا زندگی به زیبایی آنچه در فیلم‌ها و ماهواره‌ها عرضه می‌شود نیست، اینها تنها برای فرهنگ‌سازی و تهاجم فرهنگی برای کشورهای مسلمان است.

یاشرویج اضافه کرد: والدین فرزندان خود را هنگام استفاده از اینترنت کنترل کنند و از آلودگی و تهاجم دشمنان دور کنند.

وی با بیان اینکه ما حتی زمانی که مسلمان نبودیم حاضر به نگاه کردن فیلم‌های مبتذل نبودیم، گفت: چرا خانواده‌های مسلمان براحتی اجازه دیدن چنین فیلم‌هایی را به فرزندان خود می‌دهند و کنترلی ندارند؟

این مبلغه خارجی تصریح کرد: مسلمانان الگویی چون ائمه دارند در حالی که اروپا هیچ الگویی ندارد، چرا باید مسلمانان الگوی خود را در اروپا و کشورهای بیگانه جستجو کنند، باید به دنیا نشان دهیم اسلام واقعی چیست.

یاشرویج با بیان اینکه زنان مسلمان ایرانی می‌توانند به عنوان زنان نمونه جهان نقش ارزنده‌ای در اشاعه فرهنگ حجاب داشته باشند، بیان داشت: ایران نمونه یک کشور مسلمان و مورد احترام جهان است، پس جوانان باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند و از مسلمان بودن خود خجالت نکشند.

وی عنوان کرد: دشمن سعی دارد جوانان را طوری منحرف کند که از داشتن حجاب و الگوی ناب خود خجالت کشیده و الگوی مطابق میل آنها که در ماهواره‌ها و شبکه‌های سایبری تبلیغ می‌شود را پیروی کنند.

خانم آیدا ائمه اطهار را حلال مشکلات دانست و گفت: احادیث و روایات برای حل مشکلات در هر زمینه‌ای کافی است.

این مبلغ خارجی با بیان اینکه آمریکا سیگار کشیدن را برای افراد زیر ۱۸سال ممنوع کرده است، افزود: اما آنقدر در بحث تهاجم فرهنگی هزینه کرده و مواد مخدر به کشورهای اسلامی فرستاده که همه کودکان و جوانان مسلمان را آلوده کند تا فکر دینی و شیعی آنها گسترش نیابد.

وی تنها راه مقابله با جنگ نرم را بصیرت‌افزایی در مدارس و دانشگاه‌ها و فرهنگ‌سازی در بین والدین برشمرد و افزود: باید هم مسئولان هم خانواده پیام واقعی فیلم‌های ارائه شده با مدیریت دشمنان را برای فرزندان تفهیم کنند و توضیح دهند که دشمن با این فیلم به دنبال چه مقصود پلیدی هستند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها: ،

نظر شما


نظرات (۱۰ نظر)


  • علی 18 ساله:

    وای بر ما و برخی از ما ها که مد را بی حجابی و بی حیایی میدانیم. متن اون پدر را خواندم تعجب کردم. دخترش چادر را بخاطر دوستاش گذاشته کنار. آخه ما کجامون شیعه هستش؟؟؟؟؟؟ من اسمم شیعه هستش سلمان حدادی هم شیعه هستش اما من کجا و او کجا. لطفا درباره این شخص که گفتم تحقیق کنید. وهابی بوده ولی زندگیش انسان را متحول میکند


  • ناشناس:

    اشک تو چشام جمع شد دختر من به خاطر مسخره همکلاسی ها چادر را کنار گذاشت مسئولین مدرسه دغدغه ای ندارند چون بعضی هاشون بدحجابند.یا امام زمان ادرکنی.


  • نیلو:

    سلام خسته نباشد واقعا حرفاتون درست بود
    من مدتی هستش که میخوام چادر بزارزم ولی روم نمیشه ولی دارم کم کم مومن میشم الان حجابمو کامل تر کردم مانتوهامو دارم بلند میگیرم مقنعه خودمم جلوتر اوردم ولی چادر واقعا به قول دوستمون خجالتم میاد دوستامم مسخرم میکنن رو میگیرم بهم حرف میزنن واقعا از این رفتاراشون خوشم نمیاد نمیدونم چیکار کنم ارادم قوی بشه .


  • ناشناس:

    این چیز هایی که گفتین عالیه ولی باید جونامون به درکش برسن و درحد حرف فایده ندارد ممنون


  • ناشناس:

    قابل توجه خواهران و خانمهای مسلمان اهل ایران ، باید تحسین گفت بر چنین زنان پاکدامن و نجیب ، باعث افتخار اهل بیت و ائمه ع هستید.


  • سید:

    بانوجوان اکربازبان خودش صحبت کنیم حتمانتیجه میکیریم نوجوانهابه اعتقادمن ازماجوانهاپاکتروصادق ترندنوجوانان عزیزدراین روزهای محرم ماراهم دعاکنین


  • چادری:

    حیف واقعا حیف ما همه چیمون تکمیل متولد میشیم یعنی هم محجبه هم شیعه اما داریم همه رو از دست میدیم
    انشالا فاطمه زهرا خودش گوشه چشمی به جونای ما داشته باشه


  • خانم همیره شهابی:

    خیلی خوب بود مهمتر اینکه به گوش وسمع جوانان ما هم برسد بلکه یک چیزی از مسلمانان تازه شیعه شده و حجاب فاطمی داشتن درسی بگیرند.


  • ناشناس:

    من نظرم این است مجالس فرهنگی اسلامی بیشتر رو کارشود


  • faghat khoda:

    سلام.حرفای قشنگی زدین ولی جوونای الان این حرفا واسشون بی معنیه من ۱۹ سالمه ولی درکم از این چیزا خیلی بالاست


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.