Shiayan Logo
» هشدار استاد حسین انصاریان نسبت به نفوذ وهابیت در کشور
پنج‌شنبه 19 سپتامبر 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 4,18
امتیار شما به این مطلب:

وهابیت در جامعه در حال نفوذ است و با پول های بادآورده عربستان سعودی بهترین زمین ها و ساختمان ها را مالک شده و در صدد تغییر نظام جمعیتی کشور و افزایش تعداد طرفداران خود هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در جمع زائران علی بن موسی الرضا(ع) در حرم مطهر این امام همام(ع)، با اشاره به مشکلاتی که بر اثر بی‌دینی، دامن‌گیر کشورهای بسیاری شده، اظهار داشت: علم هرگز نمی تواند جای دین را بگیرد و علوم مادی به تنهایی نمی توانند عهده دار برپایی خیمه زندگی انسان باشند. امروز با وجود گسترش علم، شاهد جنگ، خونریزی، کشتار و بی رحمی در جهان هستیم.

این استاد حوزه علمیه با هشدار درمورد گسترش عقاید و افکار وهابیت، خطاب به مردم و مسئولین گفت: وهابیت در جامعه در حال نفوذ است و با پول های بادآورده عربستان سعودی بهترین زمین ها و ساختمان ها را مالک شده و در صدد تغییر نظام جمعیتی کشور و افزایش تعداد طرفداران خود هستند.

وی با بیان این که “نفوذ وهابیت در کشور جدی است و برخی از مردم و مسئولان ما غافلند” تاکید کرد: عدم مراقبت باعث نفوذ و تسلط وهابیت، بر جامعه ما خواهد شد.

رییس مرکز دارالعرفان شیعی یادآورشد: آمار امروز برخی از روستاها و شهرها که زمینه چنین تغییری را داشته اند، در مقایسه با قبل، این مطلب را صراحتاً هشدار می‎دهد که وهابیت، خطری جدی برای کشور و جوانان و جامعه ما است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درمورد نفوذ فرهنگی این فرقه ضاله تصریح کرد: نمونه های بسیاری از این موضوع در طول تاریخ داریم، همانند “تسلط صهیونیست های اروپایی از طریق همین روش در فلسطین” که با خرید زمین های مرغوب با چند برابر قیمت، بخش وسیعی از این سرزمین را مالک شده اند.

وی اضافه کرد: نفوذ فرهنگی وهابیت از طریق عوامل دست نشانده داخل کشور و فرستادن مبلغان بسیاری به جنوب تا شمال ایران، مطلبی محسوس است که برخی گوش و چشم خود را بر آن بسته اند و یا در خواب غفلتند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه “شیعه غیرتمند و متعصب واقعی که عقاید او ریشه در قرآن و علوم آل الله دارد در هیچ زمانی گرایش به هیچ فرقه ای نداشته است”، علت برخی از تغییرات جمعیتی مذکور را ناشی از فقر مادی توصیف کرده و گفت: نکته قابل توجه این است که بخشی از نفوذ وهابیت، به موضوع فرهنگی ارتباطی ندارد بلکه با حربه مادی و تطمیع قشر ضعیف، کار تبلیغی و ترویجی خود را انجام می دهد که برای رفع این معضل، تدبیر جدی مسئولان کشور را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان “تقویت مبانی دینی و اعتقادی در بین اقشار مختلف” و “ارائه مباحث ناب شیعی به زبان روز” را از جمله ضرورت‎های امروز ایران اسلامی برشمردند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


نظرات (۵ نظر)


  • ناشناس:

    خوب بود


  • سید جمشید:

    سلام .
    بسیار خوب احساس خطر کردید؟
    البته حدود ۲۰ سالی دیر متوجه شدید؟
    جناب انصاریان جای تعجب است که پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب و وجود قدرت معنوی و مادی در دست روحانیت شیعه چنین مطالب تاسف بار را میبینیم؟
    اگر مسئولین متعهد و متدین بجای اینکه راه های سرمایه گذاری ایرانیان را در کشورهای حامی وهابیت مثل ترکیه و امارات و بحرین و قطر هموار میکردند و اجازه نمیدادند که زمین خاکی های فجیره در امارات را به قیمت خیابان فرشته تهران بخرند و اجازه نمیدادند که اقتصاد کشورهای یاد شده پا بگیرد و بجای اینگونه خیانت ها ایرانیان و شیعیان را تشویق میکردند که سرمایه شان برای توسعه اقتصادی مناطق محروم سرمایه گذاری کنند آنوقت بجای آقای انصاریان این آقایان وهابی بودند که میگفتند شیعه قدرتش مضاعف شد.
    … امام حسین شیعه متفکر دلسوز پای کار میخواهد . مثل یارانشان
    اگر واقعا هستید بسم الله ندا دهید ما هم لبیک میگوئیم.
    سید جمشید اوشال


  • ناشناس:

    آقای انصاری محترم شما هم مانند دیگران فقط حرف می زنید و هشدار می دهید اگر راست می گویید، بگویید تاکنون در این رابطه چه کارهایی کرده اید. چقدر از جوانان شیعه را نسبت به دین خودشان یعنی تشیع که اغلب شناسنامه ای است آگاه نموده اید و آموزش داده اید. که قادر باشند به مباحثه با یک اهل تسنن یا وهابی بپردازند. به گمانم بهتر است حلقه های علمی از علاقه مندان مبارزه با وهابیت را تشکیل دهید. کسانی که دغدغه حفظ دین دارند. نه دغدغه ی نان.


  • راضیه:

    به امید اینکه با آماده سازی خودمان زمینه ظهور حضرت حجت (عج) را فراهم آوریم و شاهد نابودی وهابیت از جان اسلام ناب محمدی باشیم


  • حسینی:

    واقعا فقر عامل اصلی همه مشکلات میباشد


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.