Shiayan Logo
» تظاهرات مردم پاکستان در اعتراض به کشتار شیعیان پاراچنار
شنبه 27 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

هزاران تن از مردم پاکستان با برپایی تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور، خواهان مقابله جدی مقامات با عوامل کشتار شیعیان در پاکستان شدند.

به گزارش پایگاه طالاع رسانی شیعیان به نقل از ابنا، هزاران تن از مردم پاکستان در اعتراض به حمله تروریستی شب گذشته به منطقه شیعه‌نشین «پاراچنار»، دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات به دعوت حزب «مجلس وحدت مسلمین» و در شهرهای مختلف پاکستان از جمله لاهور، کراچی، راولپندی و حیدرآباد برگزار شد.

معترضان در این راهپیمایی، جنایات شبه‌نظامیان تکفیری علیه شیعیان پاراچنار را محکوم کردند و خواهان اقدام جدی دولت و ارتش علیه این گروه‌ها شدند.

شب گذشته، وقوع ۲ انفجار خونین در بازاری در منطقه شیعه‌نشین پاراچنار پاکستان باعث شهید شدن دست‌کم ۵۰ تن و زخمی شدن ۲۰۰ نفر دیگر شد.

پس از این حادثه، مقامات پاکستانی در پیام‌های جداگانه‌ای این حملات را به‌شدت محکوم کردند و احزاب مذهبی این کشور نیز ۳ روز عزای عمومی اعلام کردند.

این در حالی است که «ابوبصیر» سخنگوی گروه «انصار المجاهدین»، از شاخه‌های گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» با پذیرفتن مسئولیت این حادثه اعلام کرد که این عملیات‌ها برای انتقام گرفتن از شیعیانی که در سوریه و عراق علیه مسلمانان وارد عمل شده‌اند صورت گرفته است و این حملات همچنان ادامه خواهد داشت.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.