Shiayan Logo
» آیت الله حسینی قزوینی: وهابیت تفکرات بنی امیه را پروبال داد
شنبه 27 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 2,00
امتیار شما به این مطلب:

وهابیت معاصر چیز جدیدی نیاورده و همان تفکرات بنی امیه با مقداری را پر و بال داده و ارائه کرده است. یعنی تفکر همان اموی هایی که ۲۱ سال با پیامبر جنگیدند و موفق نشدند و نهایتاً در سال ۸ هجری در فتح مکه به ظاهر مسلمان شدند، امروز در اندیشه و رفتار وهابیت متبلور شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی قزوینی عصر امروز در نشست “وهابیت معاصر، چالشها و راهکارها” در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ابراز داشت: وهابیت معاصر چیز جدیدی نیاورده و همان تفکرات بنی امیه با مقداری را پر و بال داده و ارائه کرده است. یعنی تفکر همان اموی هایی که ۲۱ سال با پیامبر جنگیدند و موفق نشدند و نهایتاً در سال ۸ هجری در فتح مکه به ظاهر مسلمان شدند، امروز در اندیشه و رفتار وهابیت متبلور شده است.
وی ادامه داد: وهابی ها در سوریه، عراق، تونس، مراکش، الجزایر و … با تمام نوان به دنبال تخریب آثار مرتبط با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند و برای ویران کردن حرم امیرالمومنین و حضرت سید الشهدا (ع) فتوا صادر می کنند.

رئیس شبکه جهانی ولایت به تناقض در رفتار وهابیت اشاره کرد و گفت: در مناطقی از سوریه که امروز در اختیار تروریست ها قرار دارد، قبر خالد بن ولید با تشکیلات فراوان و حتی بیشتر از حرم حضرت زینب (س) وجود دارد ولی یک نفر از آنها فتوا به تخریب نمی دهد و حتی برای حمایت از آن سر و صدای تبلیغاتی راه می اندازند. در حالی که خالد بن ولید بارها قلب پیامبر (ص) را به درد آورد و از عوامل شکست مسلمانان در جنگ احد بود.

وی با بیان این که امروز مسلمان و غیرمسلمان با شنیدن نام وهابیت مشمئز می شود، بیان داشت: تا پیش از این وهابی ها به وهابی بودن خود افتخار می کردند و شخصیتهایی چون بن باز (از علمای سرشناس وهابی) به آن تصریح می کردند. حتی در سال ۸۲ که با یکی از مفتی های مکه دیدار کردم، رسما می گفت که ما وهابی هستیم و به آن افتخار می کنیم. ولی امروز مشاهده می کنند که جهانیان از این نام بیزار هستند و از همین رو تغییر رویکرد داده و به جای عنوان وهابی، می گویند که ما سلفی هستیم. ما کاری با نام آنها نداریم بلکه رویه و رفتار آنها که در تقابل با اسلام ناب محمدی است، اهمیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با اشاره به طیف بندی سلفی های معاصر گفت: در حال حاضر شاهد ۳ دسته سلفی سنتی درباری، سلفی اصلاح طلب و سلفی جهادی هستیم؛ سلفی های سنتی و درباری، از سوی حاکم عربستان منصوب می شوند که هیئت عالی افتاء عربستان از این جمله است و بله قربان گوی حکومت هستند و خیلی در مسائل سیاسی وارد نمی شوند؛ سلفی های اصلاح طلب نیز میانه رو بوده و تلاش آنها بیشتر بر روی کارهای تبلیغی متمرکز است و از شخصیتهایی چون “البانی” جزو این طیف قرار دارد و اینها دنبال جنگ و ترور نیستند.

وی افزود: سومین گروه سلفی های سیاسی و جهادی هستند که مشکل اساسی ما با این دسته است و گروه طالبان و گروههای مسلح تروریستی که در کشورهای مختلف اسلامی حضور دارند و برای کشتن مسلمانان برنامه می ریزند از این دسته اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نفوذ سلفی های جهادی در حکومت اخوان المسلمین در مصر گفت: متاسفانه اخوانی ها در طول حکومت داری یک ساله شان در مصر، بله قربان گوی سلفی ها و تکفیریهای تندرو بودند و با تحولات اخیر، فتنه ای در مصر به پا شده است که آتش آن به این زودی ها خاموش نمی شود.

رئیس شبکه جهانی ولایت گفت: یک مقایسه اجمالی نشان می دهد که تفکر سلفی تنها یک سال توانست حکومت داری کند؛ و دوام نیاورد اما تفکر شیعی تشکیل حکومت داده است و با وجود همه کارشکنی ها و دشمنی ها، ابرقدرتها را به واهمه انداخته و با وجود تمام مشکلات روز به روز پیشرفت می کند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.