Shiayan Logo
» قرائتی: به معلمان خانم بگویید با چادر مشکی سر کلاس نروند
شنبه 06 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 4,00
امتیار شما به این مطلب:

بنده خودم هم هر روز عبای سیاه نمی‌پوشم، بانوان چادر مشکی را بگذارند برای خیابان و در کلاس‌ها با لباس شاد شرکت کنند. گاهی بچه ها را بخندانید و یک سایت خنده حلال داشته باشید تا دانش آموزان وقتی می خواهند بخندند به آن سایت مراجعه کنند و خنده حکیمانه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس موسسه درس هایی از قرآن صبح امروز در پنجمین همایش سراسری مدیران موسسات قرآنی گفت: مساله قرآن چون کلام خداست کارهایش باید خدایی باشد و نخستین کار خدایی نیت فعالان عرصه قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به آیه «جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» گفت:از روز اول نیت باید این باشد که آشنایی با مکتب کاری واجب است، نویسندگانی که برای پول کتاب می نویسند و کسانی که برای پول همایش می گیرند کارشان درست نیست و خوب پیش نمی رود.

وی با تاکید بر این‌که باید دلیل کار قرآنی را شناخت اظهار داشت: اگر کسی به دلیل مهجوریت قرآن و توانمندی مسؤولیت می گیرد وقتی کسی بهتر از خودش را ببیند کنار می رود، علامت اخلاص این است که اگر شخص دیگری کار تو را انجام می داد شرکت کنی مانند ائمه جمعه که در نمازهای جمعه یکدیگر شرکت می کنند.

رییس موسسه درس‌هایی از قرآن با بیان این‌که اگر می خواهید خدا کمکتان کند از خدا بخواهید گفت: اخلاص چیزی نیست که به این زودی ها گیر آدم بیاید چون شرک و مصادیقش زیاد هستند.

این مفسر قرآن با اشاره به این‌که امام سجاد در صحیفه دعایی برای سحرها دارد خطاب به مدیران موسسات قرآنی گفت: در ماه رمضان از سحرها استفاده کنید.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به آیات قرآن درباره معرفی هارون (ع) از سوی موسی (ع) گفت: دومین شرط موفقیت این است که اگر کسی بهتر از تو بود بروی کنار و کمکش کنی، اگر کسی را در منطقه می‌بینید که از شما بهتر است به او کمک کنید و نخواهید که مستقل شوید.

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به آیات قرآن مبنی براین‌که مشرکین در ساخت مساجد سهیم نشوند گفت: قرآن می گوید هر پولی را نگیرید گاهی اوقات کمک مالی برای شناخته شدن است و گاهی اوقات دام است، شخصی آدم و به من گفت پدرم تاجر بوده و گفته من این پول را به شما بدهم، من قبول نکردم گفتم ببرید دفتر رهبری از کجا معلوم شما مانند شهرام جزایری نشوید بعدا معلوم شده نه پدری بوده نه تاجری بلکه می خواستند این پول را در اتاقی به من بدهند و از آن فیلم بگیرند.

وی سوز کار داشتن را شرط دیگر دانست و گفت: من جوان بودم از امام (ره) شنیدم که شب گذشته یک ساعت خوابیده و تا صبح نامه می نوشته به علما که به داد اسلام برسند.

این مفسر قرآن خاطرنشان کرد: در مدیریت باید از کارهای واجب و بزرگ شروع کرد، باید کارها را میلیاردی  انجام دادمانند صدقه دادن که می توان به نیت سلامتی خود یا به نیت دفع خطر از تمام موجودات هستی انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این‌که کارها پفکی شده تاکید کرد: دل را به بنر و پوستر خوش نکنید باید کارها رنگ الهی بگیرد، خدا در قرآن می گوید صبغه الله بگیرید اگر قراردادت با خدا باشد ثابت قدمی اما اگر کار برای خدا نباشد هر روز به دنبال یک موسسه می دوی.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که برخی مساجد امام جماعتشان باسواد و ملا و محترم است اما پیر هستند و نمی توانند با جوانان ارتباط بگیرند گفت: راهش این است که ائمه جماعات از طلاب جوان استفاده کنند و مسجد را این پیر و این جوان با هم اداره کنند مانند ابراهیم و اسماعیل که خدا می فرماید با هم مسجد را تطهیر کنید.

وی با بیان این‌که کسی که برای خدا کار می کند در استقلال آرم و عدم شراکت اصرار نمی کند

افزود: از فواید مشارکت این است که در صورت پیروزی حسادت نمی کند و در صورت شکست غمخواری می کند

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به آیات قرآن گفت: بانوان چادر مشکی را بگذارند برای خیابان و در کلاس‌ها با لباس شاد شرکت کنند.

رییس موسسه درسهایی از قرآن با تاکید بر این‌که در مسائل آموزشی سخت نگیرید بلکه هرکسی را در اندازه توانش آموزش دهید اظهار داشت: در بیان تفسیر قرآن آیاتی گفته شود که برای مردم آشنا و در دسترس است.

وی خاطرنشان کرد: فعالان قرآنی قرآن شناسان و اسلام شناسان را پیدا کنند و مانند دلالان زمینه فعالیت آنان در منطقه را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این‌که قرآن ذکر خداست و شیرین است تصریح کرد: هنر ما باید این باشد که شیرینی قرآن را به خدا بچشانیم.

رییس موسسه درس‌هایی از قرآن تاکید کرد: جلسات قرآنی به رقابت نیفتند زیرا رقابت انسان را از اخلاص بیرون می اورد.

وی در ادامه با ابراز تاسف گفت: همه احساس وظیفه شرعی می کردند که در انتخابات شورای شهر شرکت کنند اما وقتی می گوییم برای نماز و قرآن کار کن احساس وظیفه شرعی نمی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تاکید کرد: کسی که کار دینی می کند نباید هیچ رنگی به خود بگیرد و وارد خطوط سیاسی نشود همان‌گونه که پیامبر (ص) هنگام ورود مدینه گفت هر جا شتر خوابید مستقر می شوم و رنگ هیچ قبیله ای نگرفت.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: سعی کنید رابطه تان با رییس جمهور و وزرا و سازمان ها مانند ملحفه و پتو باشد که با یک سنجاق وصل و جدا شود.

رییس موسسه درس‌هایی از قرآن گفت: به من می گویند چرا تخته سیاه را عوض نمی کنی؟ وسایل کمک آموزشی مدرن آمده است، گفتم می خواهم ثابت کنم با لباس ساده و با ریش ساده و با وسایل ساده می توان کار کرد.

وی با بیان این‌که متاسفانه از وقتی آرم پیدا شد ما مشکل پیدا کردیم تاکید کرد: موسسات قرآنی باید تجربیاتشان را به یکدیگر منتقل کنند.

این مفسر قرآن خطاب به مربیان قرآنی گفت: برای آموزش از تفاسیر نور و نمونه استفاده شود و به گونه ای آموزش داده شود که در همان جلسه مخاطبان مطالب را متوجه شوند و به جلسه بعد نکشد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این‌که موسساتی داریم که پایان جلسه به سوی نماز نمی‌روند گفت: باید خروجی جلسات قرآنی به مسجد کشیده شود.

وی با تاکید بر این‌که از ادا درآوردن پرهیز کنید و در شان و سواد خودتان رفتار کنید گفت: معلمان قرآنی باید یک دور تفسیر نمونه بخوانند تا مثل ها و مطالب آموزشی خدا را بفهمید.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


نظرات (یک نظر)


  • مهدیه:

    با سلام ، مطالب بسیار آموزنده بود . امیدوارم خداوند به همه ی عالمان دینی بالاخص حجت الاسلام و المسلمین قرائتی سلامتی عنایت فرماید .
    با تشکر


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.