Shiayan Logo
» تیتر یک روزنامه الاهرام مصر: جنایت هولناک نیمه شعبان
سه‌شنبه 25 ژوئن 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

الاهرام که یکی از روزنامه های پرتیراژ و پرمخاطب در جهان عرب است، با یاد کردن از فاجعه ابومسلم با عنوان جنایت هولناک نیمه شعبان، هر چه بیشتر به نشر گفتمان شیعی نیمه شعبان کمک کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از ابنا، تیتر اصلی بیشتر روزنامه های امروز ـ سه شنبه چهارم تیر ماه ـ مصر به فاجعه هولناک کشته شدن تعدادی از شهروندان شیعه مصری در روستای ابومسلم شهر ابوالنمرس استان الجیزه این کشوراختصاص داشت که از همه جالب تر تیتر روزنامه الاهرام ـ اثرگذارترین روزنامه مصری ـ بود.

الاهرام که یکی از روزنامه های پرتیراژ و پرمخاطب در جهان عرب است، با یاد کردن از فاجعه ابومسلم با عنوان جنایت هولناک نیمه شعبان، هر چه بیشتر به نشر گفتمان شیعی نیمه شعبان کمک کرده است.

اینکه از این واقعه با نام نیمه شعبان یاد شده، از این جهت اهمت دارد که در گفتمان عوام اهل سنت، چیزی با نام نیمه شعبان رواج چندانی ندارد و در واقع این روزنامه با این عبارت، به نشر گفتمان مهدویت میان مخاطبان روزنامه کمک کرده است.

همچنین دیگر روزنامه های مصر نیز همچون الشعب، الجمهوریه، الشروق، المصریون و المساء نیز در صفحه اصلی خود به این مسأله پرداخته اند که به نظر می رسد خون پاک شهید شحاته و دیگر شهدای فاجعه نیمه شعبان مصر، به گسترش موج شیعی سازی منطقه کمک کند.

گفتنی است سرمقاله های امروز روزنامه های مصری نیز به قضیه شهادت شیعیان در شب نیمه شعبان اختصاص داشت که در جالب ترین آنها، “بلال فضل” سردبیر خبرگزاری المحیط مصر به شدت این قضیه را محکوم و دست همه مردم مصر را در این جنایت دخیل داده است. از نظر وی، مردم مصر با انتخاب افراطیون به عنوان رهبران این کشور و خانه نشین کردن عقلای الازهر، در ایجاد این پدیده هولناک دست داشته اند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.