Shiayan Logo
رهبر انقلاب در دیدار شركت‌كنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن كریم
» اتحاد مسلمانان یک فریضه فوری است
شنبه 08 ژوئن 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 5,00
امتیار شما به این مطلب:

امروز اتحاد و اتفاق بین مسلمانان، یک فریضه‌ى فورى است. ببینید از جنگ و اختلاف چه مفاسدى به وجود مى‌آید؛ ببینید در دنیاى اسلام، تروریسم کور به بهانه‌ى اختلافات مذهبى، چه فجایعى به راه مى‌اندازد؛ ببینید با این اختلافاتى که بین ما مسلمانان به وجود آوردند، رژیم صهیونیستى غاصب چه نفس راحتى میکشد.

64980382

بیانات رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

خوشامد عرض میکنم به همه‌ى برادران، خواهران، خانواده‌ى قرآنىِ جمع‌آمده و گردآمده‌ى در این محفل. خوشا به حال شما برادران و خواهران که با قرآن شناخته میشوید. خصوصیت شما این است که قارى قرآنید، حافظ قرآنید، مدیر قرآنید؛ قرآن شناختنامه‌ى شماست. لذت بردم از این جلسه، از تلاوت برادران و اساتید و قاریان قدیمىِ عمرى را در خدمت قرآن طى کرده. امیدواریم خداوند متعال همه‌ى شما را، همه‌ى ما را در عداد خادمان قرآن قرار دهد و ان‌شاءاللّه هم در زندگى، هم بعد از مرگ در کنار قرآن باشیم، همراه قرآن باشیم، مستفیض و مستفید از قرآن باشیم.

این مسابقات و این جلسات بهانه است براى مطرح شدن قرآن و نزدیک شدن به حقیقت قرآن و روح قرآن. تلاوت هم یک وسیله‌اى است براى رسیدن به حقیقت قرآن، فرا گرفتن معارف قرآن، شکل دادن به زندگى فردى و اجتماعى در سایه‌ى قرآن؛ هدف اینهاست.

اگر در جوامع بشرى قرآن حاکم باشد، هم سعادت دنیا هست، هم علوّ معنوى هست. راه سلامت را، راه امنیت را، راه امنیت روانى را قرآن به روى ما باز میکند؛ راه عزت را قرآن به روى ما باز میکند؛ راه زندگى درست را و سبک زندگى سعادت‌آمیز را قرآن به روى ما باز میکند. ما از قرآن دوریم. اگر با قرآن آشنا شویم، با معارف قرآن انس پیدا کنیم و فاصله‌ى خودمان را با آن چیزى که قرآن براى ما خواسته است، بسنجیم، حرکت ما سریع‌تر خواهد بود؛ راه ما روشن‌تر خواهد بود؛ هدف این است.

و امروز برادران عزیز! خواهران عزیز! دنیاى اسلام تشنه و محتاج حقایق قرآن است. یک روزى بود که در کشورهاى اسلامى، از شرق اسلامى تا غرب اسلامى، اگر جوانانى، برجستگانى میخواستند صداى آزادیخواهى بلند کنند، مکاتب چپ را مطرح میکردند، شعارهاى سوسیالیستى و کمونیستى میدادند. امروز در دنیاى اسلام، از شرق اسلام تا غرب اسلام، اگر کسانى بخواهند شعار عدالت بدهند، شعار آزادى و استقلال بدهند، شعار عزت بدهند، قرآن را سر دست میگیرند؛ این خیلى باارزش است؛ و درست هم همین است. به قرآن باید نزدیک شویم، با قرآن انس پیدا کنیم. البته حرف زدن، آسان است؛ عمل کردن، سخت است؛ مجاهدت لازم دارد.
یکى از دستورات قرآن این است که آحاد امت اسلامى با یکدیگر متحد باشند؛ دست در دست یکدیگر بگذارند: «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا و لا تفرّقوا».(۱) این خطاب به کیست؟ خطاب به ما است، خطاب به ملت ایران است، خطاب به ملتهاى مسلمان کشورهاى اسلامى است، خطاب به همه‌ى مؤمنین به اسلام در سراسر دنیا است. ما به این عمل میکنیم؟

نقطه‌ى مقابل این آموزش قرآنى، آموزش استعمارى است: اختلاف میان مسلمانان. یک عده، یک عده‌ى دیگر را تکفیر کنند، لعن کنند، خود را از آنها برى بدانند. این چیزى است که امروز استعمار میخواهد؛ براى اینکه ما با هم نباشیم. متأسفانه بعضى از دولتهاى اسلامى و حکومتهاى اسلامى فریب میخورند؛ آنها هم داخل بازى دشمن میشوند؛ فریب دشمن را میخورند، براى دشمن کار میکنند؛ گاهى دانسته، گاهى هم ندانسته.

امروز اتحاد و اتفاق بین مسلمانان، یک فریضه‌ى فورى است. ببینید از جنگ و اختلاف چه مفاسدى به وجود مى‌آید؛ ببینید در دنیاى اسلام، تروریسم کور به بهانه‌ى اختلافات مذهبى، چه فجایعى به راه مى‌اندازد؛ ببینید با این اختلافاتى که بین ما مسلمانان به وجود آوردند، رژیم صهیونیستى غاصب چه نفس راحتى میکشد. هر وقتى کشورهاى اسلامى و ملتهاى اسلامى بخواهند به هم نزدیک شوند، یک توطئه‌اى درست میکنند، یک حادثه‌اى به وجود مى‌آورند. اینها باید چشم ما را باز کند، اینها باید ملتهاى مسلمان را بیدار کند، اینها باید چهره‌ى رؤسا و حاکمان بااخلاص را از حاکمان دست‌نشانده‌ى دشمنان ممتاز کند. اینجا صحنه‌ى امتحان است.
امروز هر حنجره‌اى که به وحدت دنیاى اسلام دعوت کند، حنجره‌ى الهى است، ناطق من اللّه است. هر حنجره‌اى و زبانى که ملتهاى مسلمان را، مذاهب اسلامى را، طوایف گوناگون اسلامى را به دشمنى با یکدیگر تحریک کند و عصبیتها را علیه یکدیگر تحریک کند، ناطق من الشیطان است. «من اصغى الى ناطق فقد عبده فان کان النّاطق عن اللّه فقد عبد اللّه و ان کان النّاطق ینطق عن لسان ابلیس فقد عبد ابلیس».(۲) آنهائى که از زبان ابلیس حرف میزنند، خودشان و مستمعین خودشان را به طرف جهنم میبرند؛ خودشان را هم دچار هلاکت میکنند. «أ لم تر الى الذّین بدّلوا نعمت اللّه کفرا و احلّوا قومهم دار البوار. جهنّم یصلونها و بئس القرار»؛(۳) «یقدم قومه یوم القیامه فأوردهم النّار»،(۴) که درباره‌ى فرعون است.

کسانى که امروز دنیاى اسلام را از اتحاد و یکپارچگى دور میکنند – در حالى که احتیاج به یکپارچگى، امروز بیشتر از همیشه است – اینها به نفع شیاطین کار میکنند، به نفع ابلیس‌ها کار میکنند. امروز مى‌بینید دنیاى غرب، دستگاه استعمار، گردانندگان کمپانى‌هاى نفتى و تجارى بزرگ دنیا، این کارتلها و تراستها، همه دارند پول خرج میکنند، نقشه‌ریزى میکنند براى اسلام‌ستیزى. قرآن را آتش میزنند، نام مبارک پیغمبر را مورد اهانت قرار میدهند، کاریکاتور درست میکنند، کتاب مینویسند، در پایتختهاى بزرگ اروپا علیه مسلمانها هیجانات قومى درست میکنند – مى‌بینید دیگر؛ اینها چیزهاى روشن و واضحى است – اینها معنایش چیست؟ معنایش اسلام‌ستیزى است.
امروز دشمنان غربى، علیه اسلام و مسلمانان، شمشیر را از رو بسته‌اند. خب، اینجا تکلیف مسلمانها چیست؟ مسلمانها باید به عناصر قدرت خودشان برگردند؛ مسلمانها باید در درونِ خودشان عوامل اقتدار و توانائى را روزبه‌روز افزایش دهند. یکى از مهمترین عوامل اقتدار، همین اتحاد و اتفاق است. این براى ما درس است، براى ملتهاى مسلمان درس است.

این جمعیتى که اینجا جمع شده‌اید و این مسابقاتى که راه انداخته‌اید، یک نمونه‌اى، یک نمودار کوچکى از اتحاد مسلمانها است؛ اینها را قدر بدانید. این دور هم نشستن و این انس با یکدیگر و این ایجاد تفاهم را باید قدر دانست. مى‌بینید همه عاشق قرآنید، همه دلبسته‌ى قرآنید، همه دلبسته‌ى وجود مبارک خاتم‌الانبیائید، همه کسانى هستید که دوست دارید با قرآن زندگى کنید و دوست دارید در قیامت با قرآن محشور شوید؛ این وجه اشتراک کوچکى نیست، این وجه اشتراک بزرگى است؛ این بیشتر از همه‌ى وجوه اختلاف است.
اینها نصایح قرآنى ما است. امیدواریم ان‌شاءاللّه از قرآن درس بگیریم، از قرآن استفاده کنیم، به نصایح قرآن گوش فرا دهیم. ان‌شاءاللّه خداى متعال ملت ایران را پیروز کند؛ درجات شهداى عزیز را عالى کند؛ روح مطهر امام بزرگوار ما را با پیغمبر محشور کند و ان‌شاءاللّه روزبه‌روز امت اسلامى را متحدتر و یکپارچه‌تر و قوى‌تر قرار دهد.

والسّلام علیکم و رحمهاللّه‌

——————————-

۱) آل عمران: ۱۰۳

۲) بحارالانوار، ج ۲، ص ۹۴
۳) ابراهیم: ۲۸ و ۲۹
۴) هود: ۹۸

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.