Shiayan Logo
» اظهارات ضد شیعی و آشفتگی در خطبه‌های نماز جمعه مکه!
یکشنبه 26 آگوست 2007
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 5,00
امتیار شما به این مطلب:

قطع ناگهانی خطبه‌های نماز جمعه دیروز مکه که بطور زنده از شبکه‌های تلویزیونی سعودی پخش می‌شد، نمازگزاران و بینندگان را متعجب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شیخ “صالح آل طالب” دو دقیقه پس از آغاز خطبه نخست نماز جمعه دیروز مکه، سخنرانی خود را با دستپاچگی قطع کرد و پس از دقایقی سکوت اعلام کرد می‌خواهد خطبه دوم را بخواند.

وی در خطبه نخست نماز جمعه دیروز مکه که کوتاه‌ترین خطبه ایرادشده در مسجدالحرام بود، به بررسی عقاید و دیدگاه‌های برخی فرقه‌های اسلامی و تأثیر فسادانگیز آنان بر عقاید صحیح دینی پرداخت.

تحلیل‌گران معتقدند رخداد دیروز در نماز جمعه مکه، توقف ناگهانی و ازسرگیری خطبه نخست و اتمام سریع آن، به این علت بوده که سخن‌گفتن از مذاهب اسلامی در مسجدالحرام، از مسائل حساس و تفرقه‌انگیزی به شمار می‌رود که مشکلات بسیاری را در پی دارد.

شیخ آل طالب بدون اشاره مستقیم به مذهب شیعه، مدعی شد برخی فرقه‌ها نقش منفی در دین دارند و ولایت شدید نسبت به اهل بیت که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد از ویژگی‌های این فرقه است. وی در ادامه در اشاره‌ای ضمنی به ایران، گفت: یکی از کشورهای غیر عربی در دامن زدن به بحران فرقه‌ها و مذاهب صحیح اسلامی و پیروان آنها نقش دارد.

امام جمعه مکه با محکوم‌کردن نقش‌آفرینی این کشور افزود: نقش‌آفرینان این فرقه، هیچ‌گونه ارتباطی با بیت شریف پیامبر ندارند.

پایگاه‌های خبری شبکه تلویزیونی “العربیه” و “الاسلام الیوم” نیز “اظهارات ضد شیعی” شیخ آل‌طالب را علت آشفتگی در خطبه‌های دیروز عنوان کردند.

از سوی دیگر برخی منابع در گفت‌وگو با پایگاه خبری سعودی “الوئام” گفتند شیخ آل‌طالب طی دو روز گذشته دچار مشکلات تنفسی شده و علت قطع خطبه‌های دیروز نیز به هم خوردن حال وی در اثنای خطبه‌ها بوده است نه اظهارات وی درباره اهل بیت و اعتقادات برخی فرقه‌ها.

این در حالی است که برخی از بینندگانی که خطبه‌های دیروز مکه را از طریق پخش زنده شبکه‌های تلویزیونی دنبال می‌کردند به هم خوردن حال شیخ آل طالب را تکذیب و تأکید کردند وی سر حال به نظر می‌رسید و با دستپاچگی اوراقی را که در دست داشت جابجا می‌کرد.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.